התפתחויות המלחמה ממשיכות להשפיע על תמונת המצב הפוליטית: על רקע ההתקדמות לקראת עסקת חילופיי שבויים וכניסה להפוגה בלחימה, בני גנץ ממשיך להתחזק. כך עולה מסקר מעריב שיפורסם במלואו מחר.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ראש המחנה הממלכתי זוכה לאמון של 52% מהמשיבים – נתון גבוה המהווה המשך למגמת עלייה קלה אך עקבית שנרשמת בסקרים מאז ראשית המלחמה. בפילוח לפי כוונת הצבעה זוכה גנץ לאמונם של 98% ממצביעי המחנה הממלכתי ו-85% ממצביעי יש עתיד, אבל גם ל-26% ממצביעי הליכוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעומתו, זוכה לאמונם של 27% מכלל המשיבים, כאשר רק 56% ממצביעי הליכוד ציינו שהוא המתאים ביותר לתפקיד. מבין תומכי הליכוד, 18% ציינו שאינם יודעים מי מתאים יותר.

הסקר נערך על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All.co.il אתמול והיום, לאחר ההצבעה בממשלה על העסקה לשחרור חטופים. ענו עליו 500 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, יהודים ועבים. טעות הדגימה המירבית עמדה על 4.3%.

הסקר יחשוף מחר את תמונת המנדטים המלאה, שתכלול גם תוצאה שעשויה להתגלות כבעלת השלכות משמעותיות: לראשונה אחת ממפלגות הקואליציה נופלת מתחת לאחוז החסימה ונשארת מחוץ לתמונת המנדטים. התוצאות המלאות יפורסמו מחר במעריב.