המיליארדר אילון מאסק יגיע היום (שני) לביקור בישראל, במהלכו ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא יצחק הרצוג, כמו גם עם נציגים ממשפחות החטופים ויבקר בעוטף עזה.

הביקור בישראל, שעלה כבר בפגישתם של נתניהו ומאסק בארצות הברית לפני כחודשיים, עשוי לסייע לו בשיקום תדמיתו מול הקהילות היהודיות בעולם, לאחר שהואשם בשורה של התבטאויות אנטישמיות בתקופה האחרונה.

כזכור, באחד המקרים, הוא הביע תמיכה במשתמש ב-X (טוויטר לשעבר) שטען שהקהילות היהודיות מקדמות שנאה נגד לבנים. הוא אף השיב לו: "אמרת את האמת לאמיתה". בנוסף, הוא גם יצא למתקפה חסרת תקדים נגד הליגה נגד השמצה, אחד הארגונים היהודיים הבולטים והוותיקים בעולם, שטען כי האנטישמיות ב-X שבבעלותו זינקה בעקבות המלחמה.

נתניהו שוחח עם אילון מאסק: "ישראל יכולה להוביל את העולם בעידן הבינה המלאכותית" (צילום :ללא)

על פי הדיווחים שפורסמו בסוף השבוע, אובדן ההכנסות של X, לאחר שחברות כמו אפל, דיסני ו-IBM הקפיאו את הפרסום בפלטפורמה, לאחר שמודעות שלהן הוצגו ליד תוכן אנטישמי ופרו-נאצי, עלול להגיע ל-75 מיליון דולר עד לסוף השנה.

עם זאת, בהמשך הוא ניסה לתקף את הרושם שנוצר. בין היתר, בשבועיים האחרונים הצהיר כי שימוש בביטוי "מהירדן ועד הים פלסטין תהיה חופשיה" יוביל להשעיית משתמשים, שכן הוא מקדם רצח עם. בנוסף, הודיע כי כל ההכנסות מ-Xשלא קשורות למלחמה יועברו לבתי חולים בישראל ולצלב האדום בעזה.