חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) שוחחה הבוקר (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM ואמרה כי "בן גביר מתחזק כי הוא נותן את האלטרנטיבה של הימין הקיצוני - פאשיזם ופופוליזם מאוד קל למכור לציבור".

ראשית התייחסה לעסקת החטופים שבעיצומה: "שמחה מהולה בעצב, אני חושבת שזה קודם כל להחזיר את החטופים. אנחנו נמוטט את חמאס, אנחנו במלחמה ארוכה שהמטרה שלה היא לחסל אותו, אבל קודם כל צריך להחזיר אותם הביתה, אני לא מבינה איך יש שרים שמסוגלים לשבת בממשלה ולהצביע נגד. מדינת ישראל חייבת להם את זה, זה המינימום, אנחנו הפקרנו אותם בבתים שלהם, זה לא שאתה שולח חייל וגם אליו אתה מחוייב, אבל אנחנו הפקרנו אותם בתוך הבתים שלהם. הם הלכו לישון וקמו בבוקר בשבי החמאס. הדבר הכי חשוב שיש לעשות כממשלה ובסוף בנקודה הדרמטית הזו הם השאירו פתק והלכו הביתה לישון, ככה לא מתנהלים".

איתמר בן גביר, בנימין נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

על קריאתו של השר אופיר אקוניס לישראל ביתנו וליש עתיד להצטרף לממשלה הגיבה: "קודם כל ישראל ביתנו כן רצו להיכנס, פשוט סיעת הליכוד, בראשם בנימין נתניהו, החליטו שהם יכנסו רק לממשלה ולא לקבינט המלחמה ולכן ישראל ביתנו פסלה את זה. אנחנו, פסלנו את זה כי יש לנו אחריות. אנחנו הצענו ממשלת חירום לאומית ולהחליף את בצלאל סמוטריץ' ואת בן גביר".

בנושא הכספים הקואליציוניים והצהרתו של שר האוצר סמוטריץ' כי הקמפיין שקרי: "נתנסח בעדינות, הוא אינו דובר אמת, יש לומר את זה, יש כאן כספים קואליציוניים. קצרה היריעה מלבוא ולהגיב למה שהוא מדבר. אם אתה נותן כספים למגזר החרדי לתכנית שנקראת 'אופק חדש', אבל בסוף אין את ההתבחינים שבמגזר הכללי עוברים, ובסוף אתה שופך את הכסף למקומות האלה, אז כן - זה לא לטובת המלחמה. אני יכולה לפחות שעה לפרוט לאן הלך הכסף. לא למפונים, לא למשפחות, לא לאנשים שחרב עליהם עולמם ב-7.10. נכון, עבר בוועדת הכספים מתווה אחד, בתוך וועדת הכספים של בצלאל סמוטריץ', הם לא מיעדים לענייני המלחמה חד משמעית. וכשאתה נותן כרגע כסף לאיו"ש או למגזר החרדי, אז לא, זה לא לטובת המלחמה. אתה יודע זה או שחור או לבן. אני מציעה לציבור לבוא לצפות בועדת הכספים ולהבין". 

והוסיפה: "כשהתחיל הפיילוט של הנשים בטנקים הוא הוציא הודעה עם התמונה של הפיילוט וכתב שאם האישה שבטנק תנצח - צה"ל יפסיד. זה הבן אדם. אני מניחה שרוב המאזינים צפו בכתבה על הטנקיסטיות שהצילו את אנשי העוטף, גיבורות ישראל שהשאירו טנק אחד על הכניסה. זה האדם, לא סתם בסקר האחרון הוא נשאר בלי מנדטים. אז עם כל הכבוד כל מה שהוא אומר, אני מציעה לקחת בעירבון מוגבל". 

על התחזקותו של השר איתמר בן גביר בסקרים הגיבה: "בן גביר מתחזק כי בסוף הוא מציג אלטרנטיבה של הימין הקיצוני. כאלה שלא מוכנים להחזיר חטופים, כאלה שמוכנים עכשיו לקדם נושא של עונש מוות למרות שכבר מופיע בחוק עונש מוות, למרות שאין הכלה רטרואקטיבית על עונש מוות, הוא עושה הרבה דברים שאני לא מאמינה בהם בכלום - פאשיזם ופופוליזם מאוד קל למכור לציבור. אני לא מבינה איך בן אדם יהודי ציוני פטריוט שאוהב את המדינה יכול לשים פתק, להתנגד וללכת לישון. מזל שההחלטה להשיב את החטופים הביתה לא הייתה תלויה בשרים של עוצמה יהודית".