על רקע המשך המלחמה ויומה הרביעי של הפסקת האש, נראה כי הטונים בין השר בני גנץ לשרים מהמפלגות החרדיות עולים. בישיבת הממשלה האחרונה, יצא השר מטעם ש"ס לשירותי דת מיכאל מלכיאלי נגד גנץ, והפנה לעברו האשמות קשות.

"רצחנו את כל תושבי הקיבוץ": עדות נוספת למחדל שהוביל לטבח בעוטף | דיווח
ייאלצו להמתין לאבא בבית: התאומות בנות ה-3 שבות לישראל

"מה זה הקמפיין הזה נגד המורים של הרשתות, התרתם את הדם שלנו", תקף והוסיף: למי יש משהו נגד המורים המסורים באופקים ובקרית שמונה? למה מגיע להם פחות? למה מגיע לילד חרדי פחות?".

בני גנץ: "גם בהפסקת אש להחזרת החטופים - לא נעצור את המלחמה". צילום: ללא קרדיט

העימות מתנהל על רקע התנגדות גנץ ליישום של חלק מההסכמים הקואליציוניים, כולל כספים לחינוך החרדי. טרם הישיבה, גורם בסביבת גנץ מסר בנושא כי "בזמן שמאות אלפים במילואים (במדים או בחברה האזרחית), ענפים שלמים נסגרים, רבים יוצאים לחל"ת והגירעון גדל - צריך להראות דוגמה אישית. העלאה של 500 מיליון שקלים בתקציב הישיבות, הקצאה של מעל 400 מיליון ש"ח למשרד למשימות לאומיות שייעודם אינו ברור, והעלאת שכר המורים באופק חדש שלא על בסיס מערכת החינוך בסכום של 40% במקום 14% שעליהם הסכמנו - הם אצבע בעין לציבור".

עוד הוסיף: "גנץ הראשון שתומך בחינוך ראוי לחרדים כולל ההעלאה שסוכמה, בתקצוב מרכיבי ביטחון ביהודה ושומרון בנוסף ליישובי הספר, ובמקומות נוספים. זה לא מה שמובא היום לממשלה, ובעיקר - זו לא דוגמה אישית מול מיליונים שפרנסתם נפגעת, שפונו מבתיהם ומול האתגר הכלכלי והחברתי העצום שבפנינו". 

לסיום, אמר בנושא: "יש להדגיש, מתוך למעלה מ-10 מיליארד של כספים קואליציוניים לשנה הקרובה, ההסטה שהציע שר האוצר עומדת על מיליארד ש"ח בלבד נכון לעת הזו ולא 70%. עדיין לא מאוחר לעצור ולעשות את הדבר הנכון. יש לכולנו אחריות לאומית".