יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התווכח הלילה (שני-שלישי) עם שר התקשורת שלמה קרעי, ומיכאל מלכיאלי מש"ס בישיבה לאישור התקציב לשנת 2023. בישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אין להעביר מהעולם את המונח 'כספים קואליציוניים', וכי הדברים החשובים כמו תקצוב החינוך, הבריאות ועוד חייבים להיכנס לבסיס תקציבי".

עשרות מיליארדי שקלים לצרכים הביטחוניים והאזרחיים: הממשלה אישרה את תקציב המלחמה

השר מיכאל מלכיאלי מש"ס תקף את גנץ: "התרתם לנו את הדם בקמפיין שעשיתם".

השר גנץ השיב: "אפשרנו מימוש של העלאה של 14% לחינוך החרדי, ואתם צריכים לקבל את ההסדרה של נושא החינוך בתוך התקציב ולא בקומבינות ולא בכספים קואליציוניים ולא ככה".

השר קרעי עקץ את גנץ: "למי תקצץ, למורה בנתיבות?"

גנץ השיב לשניהם: "אתם מתנפלים על הסנגור הכי גדול שתמצאו לחברה החרדית. אני נכנסתי לממשלה כשותף למאמץ הלאומי ולא כשותף פוליטי. המלחמה הזו תהיה ארוכה, ויהיו קשיים. אבל יש פעמים שהצדק לא רק צריך להיעשות אלא גם להיראות. אני מציע שנעשה את שניהם".

קרעי מיהר לענות לגנץ: "אתה נופל למלכודת של יאיר לפיד".

גנץ: "אל תיתן לי הרצאות על אחריות. אני בא ואומר לכם את האמת. כדאי שתכירו אותה".

בנוסף, שר הכלכלה ניר ברקת וחברת הקבינט יפעת שאשא-ביטון התפלמסו עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר החינוך יואב קיש חיים ביטון ודודי אמסלם בישיבה. 

כזכור, הממשלה אישרה הלילה את הצעת התקציב לשנת 2023 שהביא שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳. ההצעה כללה תיקון התקציב והוספת עשרות מיליארדים לצרכים הביטחוניים והאזרחיים. שרי המחנה הממלכתי, בני גנץ, גדעון סער ויפעת שאשא ביטון התנגדו לתקציב. גדי אייזנקוט השתתף רק בתחילת הישיבה ועזב ללא הצבעה. השר אופיר אקוניס נמנע, וברקת הודיע אף הוא שיתנגד.

הודעת תדרוך שיצאה לאחר ישיבת הממשלה על התקציב: "א. לאחר המהלך יוצא הדופן בהתגייסות של למעלה מ-100 ראשי רשויות והשלטון המקומי במשרד הנגב והגליל והשר וסרלאוף, הושגו 155 מיליון ש"ח לתקציב המשרד + 48 מיליון ש"ח לאזרחים ותיקים. ב. משרד האוצר נכנע ללחץ ראשי הרשויות והשלטון המקומי ובמקום קיצוץ של 90 אחוז, הגיע להסדר עם תקציב ראוי".