חלק מהגורמים בקואליציה לא נשארו אדישים להפרת הפסקת האש שביצעו היום (שלישי) מחבלי חמאס. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וחברת הכנסת טלי גוטליב, ביקרו בחריפות וקראו להגיב בתגובה לכך. 

סבתו של איתן בן ה-12 שחזר מהשבי: "יש לנו המון עבודה להחזיר אותו לדבר"
הפסקת האש הופרה: מטענים הופעלו נגד כוח צה"ל, לוחמים נפצעו

"חמאס ניסה לפני זמן קצר לרצוח חיילי צה"ל בצפון רצועת עזה. אני קורא לראש הממשלה לא 'להכיל' את פיצוץ מטעני החבלה שהופעלו נגד חיילינו, ולהורות לצה"ל לשוב ולכתוש את החמאס בעוצמה", כתב בן גביר והוסיף: "אסור לחכות לכך שחלילה ייהרגו לנו לוחמים. יש לשוב לפעול בהתאם למטרת המלחמה - השמדה טוטאלית של חמאס". 

גוטליב מצידה, תקפה: "בצפון הרצועה חמאס הפעיל שלושה מטעני צד נגד חיילנו בניגוד להסכם. ישראל בתגובה ניחשתם נכון לא עושה כלום. בדיוק כמו שחמאס ציפה, אוי לבושה. אלוקים שמור על חיילנו הגיבורים".

כאמור, בשעה האחרונה הופעלו שלושה מטענים בשני מקרים שונים בצפון הרצועה בסמוך לכוחות צה"ל, בניגוד להסכמות ההפוגה. באחד המקרים בוצע גם ירי לעבר הכוח. כתוצאה מכך, מספר לוחמים נפצעו באורח קל. הלוחמים הגיבו בירי לעבר מקורות הירי. בשני המקרים, כוחות צה״ל שהו בקווי ההפוגה המוסכמים.

מוקדם יותר, גורמים בישראל ששלו את הטענה כי ישראל עלולה ליפול למלכודת של חמאס שכל מטרתה היא למשוך זמן, למסמס ולעצור סופית את המלחמה. "לא יהיה מסמוס של שעה. לדבר אפשר, כפי שדיברנו לפני ההפוגה. אבל הלחימה תימשך מיד כשיפסיקו לשחרר חטופים. מגעים לא מונעים לחימה, רק שחרור מונע לחימה", ציינו.