יו"ר הועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית), שוחח היום (רביעי) בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על הארכת הפסקת האש ועסקת החטופים, החשש מסיום המלחמה וציוצו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כי סיעתו תפרוש מהממשלה אם המלחמה תסתיים.

"השוחט של עזה": ארדואן במתקפה חסרת תקדים על נתניהו
סמוטריץ' מטיל פצצה בשידור חי: "מוכן למסור את עתידי הפוליטי"

"דווקא היום, כ"ט בנובמבר, 76 שנים לאחר סיום המנדט הבריטי בארץ ישראל, עלול להיות היום שבו אנחנו מעמידים בספק את קיומו של העם היהודי בישראל", אמר פוגל בפתח דבריו, "אם אנחנו מחליטים היום שמפסיקים את המלחמה אז אנחנו מעמידים בסיכון את קיומו של העם היהודי. זה אומר שכל הזירה תבין את חוסר יכולתינו להילחם ולנצח. בוא נתחיל עם זה שגם לזה (להארכת העסקה) לא הסכמנו, כי אנחנו הערכנו מהתחלה שהפסקת האש הזו מאפשרת לחמאס להתארגן מחדש ולעשות את כל הפעולות שעלולות להסב לנו אבידות רבות בהמשך, 

"כל אלה שהיו שייכים לקונספציה הקודמת ממשיכים להתעלם מהמציאות", הוסיף, "הלוואי ואנחנו טועים ולא יהיה יותר חמאס, לא ביהודה ושומרון ולא ברצועת עזה, ולא נצטרך לבנות בתים עם ממ"דים והיישובים יחזרו להוריק ולהוליד ילדים חדשים, זו תמונת הניצחון שאני רוצה לראות, אבל גם אני בתחושה שמסמסנו את ההישג עצרנו את התנופה ונתנו לחמאס רוח חיים, ועכשיו כל העולם עלול לעמוד מנגד ולהגיד לנו 'די עשיתם מה שהייתם צריכים, ניקח את חמאס כמו שהוא ונגרש למדינה שלישית'. היום סדר העדיפויות הוא להחזיר את החטופים ולפרק את החמאס, מה זה לפרק?".

איתמר בן גביר, יריב לוין, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר, יריב לוין, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר מכן הסביר: "אני לא מתרגש עם כל ילד שחוזר או עם כל אימא שחוזרת? אין לי דמעה בעין כשזה קורה? אבל יש משהו שלא אוכל להוכיח לעולם והוא שאם היינו ממשיכים עם המלחמה, בלחץ, היינו מביאים את כולם במכה אחת, תמורת הרבה פחות, וממשיכים ומשמידים את החמאס. איך אני מסתכל בעיניים של אלה שחס וחלילה ירצחו או יחטפו בעתיד? המנהיגות היום לא מסתכלת על העתיד? מה זה מנהיגות של גנץ שמנהלת מסע בחירות היום במקום לדאוג לקיומו של העם היהודי בארץ ישראל?".

בנוסף התייחס לציוץ של השר בן גביר: "כמו שאמר אתמול השר בן גביר, אם אנחנו נעצור פה את המלחמה, אנחנו בממשלה הזו לא נישאר, אין שום מכנה משותף יותר. כי גם כשהתנגדנו לעסקה לא פרשנו מהממשלה מסיבה מאוד פשוטה, כשהחיילים שלנו נלחמים אין דבר כזה לצאת מהממשלה, אבל כשהחיילים שלנו לא נלחמים ובמקום להשמיד, הפסדנו, אז לי ולכל עוצמה יהודית, אין שום רצון להישאר במסגרת של ממשלה שלא מסוגלת לקיים את הבטחותיה וגם תבוסתנית".

"אם אנחנו מפסיקים את הלחימה עכשיו ומסכימים לתנאים של הפסקת המלחמה תמורת החזרת השבויים זה אומר שהמטרה העיקרית של המלחמה הזאת, המבצע הזה, הסבב הזה, הייתה החזרת החטופים ולא השמדת החמאס - לי אין מה להישאר בממשלה כזו, ולכל חברינו. מהרגע שבו שינו את סדר העדיפויות והחזרת החטופים הפכה להיות המטרה העיקרית, אנחנו הפקנו לאויב רוח גבית להמשך קיומו", ציין.

על אירועי הירי בדרום הרצועה אמש אמר: "כבר אתמול הוכחנו שאין לנו עמוד שדרה, מה זו ההפרה הזו? אם היו כמה חיילים הרוגים איך היינו מתנהלים? למה כשהאויב מפר הסכם אתה לא משיב לו כגמולו? החיזבאללה צופה בנו ומבין את זה, מחכה למועד הטוב שלו, הרי נחזור הביתה כל היישובים כי אין לנו ברירה אחרת, וחס וחלילה בעוד שנה, שנתיים, שלוש, חמש - אסון שמחת תורה עלול לחזור. אני לא מוכן להסתכל לעם ישראל בעיניים ולהגיד שנתתי ידי לדבר הזה, ולכן אני לא אהיה חלק מהממשלה הזו".

סייע בהכנת הכתבה: אריק ברח"ד 104.5FM