בראיון לארגון התקשורת "פוליטיקו", ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה אתמול (שלישי) בתוקף את האשמות שאפשר לקטאר לממן ולחזק את חמאס כדי לפלג את הפלסטינים למחנות יריבים, וכינה את הטענות "שטויות מוחלטות".

במגזר הערבי קוראים לנתניהו: אל תאריך את הפסקת האש
"השוחט של עזה": ארדואן במתקפה חסרת תקדים על נתניהו

יריביו הפוליטיים של נתניהו בישראל טוענים כי במשך שנים ממשלתו במכוון חיזקה את חמאס בעזה בכך שאפשרה לקטאר להעביר מאות מיליוני דולרים לרצועה, במשחק מסוכן של "הפרד ומשול" שנועד לנגח את האסלאמיסטים מחמאס בעזה מול הרשות הפלסטינית בגדה המערבית.

"זה שקר גדול שרציתי לבנות את חמאס. שטויות מוחלטות," אמר נתניהו בראיון. "אתה לא הולך למלחמה שלוש פעמים עם חמאס או עורך מבצעים צבאיים גדולים אם אתה רוצה לבנות את חמאס."

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הוא דוגמה בולטת לפוליטיקאי שמתייחס בספקנות לגרסה הזו של האירועים. "ב-15 השנים האחרונות, ישראל עשתה הכל כדי להחליש את הרשות הפלסטינית ולחזק את חמאס," אמר בעבר לפוליטיקו. "עזה הייתה על סף קריסה כלכלית כי לא היו להם משאבים או כסף, והרשות סירבה להעביר כספים לחמאס. ביבי הציל אותם. ביבי עשה עסקה עם קטר והתחילו להעביר מיליונים ועוד מיליונים של דולרים לעזה". כמו כן, נתניהו עצמו אמר ב-2019 בכנס מפלגת הליכוד: "כל מי שרוצה למנוע הקמת מדינה פלסטינית חייב לתמוך בחיזוק חמאס”.

עם זאת כאמור, נתניהו דחה אתמול את הטענות הללו, וטען שהתיר כספים קטריים לזרום לעזה רק כדי למנוע אסון הומניטרי, ולא כדי לחזק את השלטון שם. "רצינו למנוע קריסה הומניטרית אזרחית - מחלות, רעב המוני ודברים אחרים שהיו יוצרים מצב בלתי אפשרי", אמר. "לכן ממשלות ישראליות עוקבות איפשרו לכסף הזה לזרום, לא בשביל לחזק את חמאס. לא רצינו בכלל לחזק את חמאס. רצינו להחליש אותם ולפגוע ביכולות שלהם ככל האפשר“.

עוד אמר נתניהו שישראל תכבד את צדה בהפסקת האש כל עוד חמאס יכבד את צדו, אך ציין שחמאס עדיין יצטרך להיות מושמד לאחר סיום הפסקת האש. "אל תטעו - נמשיך במאמצינו הצבאיים לחסל את חמאס, כי חמאס אומר במפורש שיחזור שוב ושוב ושוב על הפראיות הזו", אמר. ולאחר שישראל תנצח את חמאס, אמר, המטרה תהיה כפולה: לנטרל מנשק ולדה-רדיקליזציה של עזה. "המטרה שלנו היא לוודא שעזה לא תחזור לאיום הנוראי שהייתה על ישראל לפני המלחמה", אמר נתניהו.