מלחמת חרבות ברזל: יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נשא הערב (רביעי) הצהרה, ופנה למשפחות החטופים. "עוצמת כאבכם ונטל האחריות על גורל יקיריכם ניצב לנגד עיני בכל דקה, ביום ובלילה".

הרמטכ"ל בצל הספקות להמשך המלחמה: "מוכנים לשלב הבא"
דיווח: החטופים הועברו לידי הצלב האדום; תיעוד: המון זועם סביב השיירה

"המשא שלכן, משפחות החטופים, הוא עצום ובלתי ניתן להסבר. ודווקא נוכח המשא הכבד הזה, אי אפשר שלא להתפעם מהעוצמות שלכם, מהשמחה הכנה עבור אלו שהתאחדו עם יקיריהם. מהגב שאתם נותנים למדינה, להנהגה ולצבא להמשיך ולפעול כדי שנשנה את המציאות, כדי שנחזיר את יקיריכם, וכדי שנחזיר את כל תושבי הדרום והצפון לבתיהם בבטחה".

על המשך הפסקת האש בתמורה לשחרור חטופים, אמר: "אנחנו נמצאים ברגעים מורכבים, ובחלון זמנים  במסגרת המתווה להשבת חטופינו. נפעל כדי למצות אותו ככל שניתן. לצד זאת, אנחנו ערוכים ומוכנים לחזרה ללחימה, בכל רגע נתון, כולל ברגעים אלו. מדינת ישראל מנהלת מערכה מורכבת, רב זירתית, עם אחריות עצומה של שמירה על הפרויקט הציוני, ביצורו וחיזוקו".

בהמשך התייחס גנץ למתיחות בממשלה, בעקבות עדכון התקציב שכולל את הכספים הקואליציוניים. "עדכון תקציב 2023 שעבר בממשלה, יש בו מרכיבים חיוניים להמשך הלחימה, אך לצערי גם תוספות והקצאות תקציב שאינן נוגעות ללחימה ונגזרותיה", אמר. "לכן, כל שרי המחנה הממלכתי הצביעו נגדו. 

בני גנץ  (צילום: מרק ישראל סלם)
בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)

"כשמאות אלפים מגויסים, מעל מאה אלף אזרחים עזבו את בתיהם, והמשק כולו נפגע - כולנו חייבים להתגייס. תוספת תקציבים על בסיס הסכמים פוליטיים שאינם קשורים למלחמה, הם כתם על הממשלה".

לדבריו, "אני ער לקולות שסבורים שעלינו לעזוב את הממשלה בשל כך. אבל אנחנו נמצאים במלחמה החשובה ביותר מאז קום המדינה. גם אם יש בממשלה ומחוצה לה מי שעוסקים בפוליטיקה או בקמפיינים ליום שאחרי, זה לא יסיט את חבריי ואותי מהמחויבות לפעול למען עם ישראל וכל אזרחי ישראל".

הוא סיכם: "גם כשהכתף כואבת ונהיה קשה במסע, לא אניח את האלונקה ואפקיר בשטח את החיילים, החטופים, את תושבי הדרום והצפון, את המערכה הבינלאומית ואת האינטרסים של מדינת ישראל. כי עכשיו אנחנו חייבים, פשוט חייבים – לנצח".