המשבר נמשך: ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס תקף הבוקר (חמישי) פעם נוספת את ישראל, ואמר בראיון לטלוויזיה הספרדית כי יש לו ספק רציני שישראל עומדת בחוק ההומניטארי הבין-לאומי. זאת, לאחר שבסוף השבוע אמר בנאום שנשא במסיבת עיתונאים במעבר רפיח כי "מה שקרה בעזה ב-45 ימים האחרונים הוא הטרגדיה הגדולה ביותר בעידן המודרני".

ימנע מחמאס לשלוט ויקצר את המלחמה: הצעד שישראל וארה"ב שוקלות לנקוט בעזה

ראש הממשלה הספרדי התראיין ל-TVE ואמר: "לאור מספר ההרוגים בקרב אזרחים בעזה, והצילומים שאנו רואים והמספר ההולך וגדל של ילדים מתים, יש לי ספק רציני שישראל עומדת בחוק ההומניטארי הבינלאומי".

עוד הוסיף כי "הרג חסר הבחנה של אזרחים חפים מפשע, כולל אלפי נערים ונערות, הוא לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת". מנגד, ראש הממשלה נתניהו הנחה את שר החוץ אלי כהן להזמין את שגריר ספרד בישראל לשיחת נזיפה לאחר ההתבטאות של ראש ממשלת ספרד.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה (צילום :דובר צה"ל)

כאמור, סנצ'ס לא חוסך לאחרונה ביקורת מישראל. בתגובה למסיבת העיתונאים שכינס לפני שישה ימים סמוך למעבר רפיח, שנערכה גם עם ראש ממשלת בלגיה, ישראל זימנה את השגרירה הספרדית והשגריר הבלגי לשיחת נזיפה חריפה. שר החוץ אלי כהן אף הוסיף: "אנחנו מגנים את הטענות השקריות של ראשי הממשלות ספרד ובלגיה אשר נותנים רוח גבית לטרור. ישראל פועלת לפי הדין הבינלאומי ונלחמת בארגון טרור רצחני גרוע מדאעש שמבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא כנגד דבריו של סנצ'ס ודה-קרו במסיבת העיתונאים ואמר כי הוא מגנה בתקיפות את דברי ראשי המדינות "על כך שלא הטילו את האחריות המלאה על הפשעים נגד האנושות שביצע חמאס, שטבחו באזרחינו ומשתמשים בפלסטינים כמגן אנושי".