ראש הממשלה בנימין נתניהו עקץ אתמול את שר הביטחון יואב גלנט, כאשר נשאל מדוע השניים מקיימים מסיבות עיתונאים נפרדות. נתניהו אמר כי הציע לו לקיים תדרוך משותף לעיתונאים, אך גלנט "החליט מה שהחליט". הכתבת המדינית של מעריב, אנה ברסקי, התייחסה לנושא הבוקר (ראשון) בשיחה עם גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM. 

שמישהו יראה לי איפה מסתתרים חפים מפשע ברצועת עזה | אביגדור ליברמן

"הפעם נתניהו בחר להופיע סולו, ויש הטוענים שהיו מגוון סיבות לכך", אמרה ברסקי בפתח דבריה. "אם אתה רוצה להתמקד דווקא בסיבה הנובעת מהסקרים, שעודדו מעט את נתניהו, אז כנראה שהוא לא רצה לחלק את גלנט בחגיגה. יש אמירה אחת שמאוד בלטה, כאשר אחד הכתבים שאל מדוע גלנט לא הוזמן. נתניהו בפעם הראשונה בוחר להוציא החוצה את המתח שקיים ביניהם".

היא הדגישה כי "בליכוד ובסביבת נתניהו מסמנים את גלנט כבר תקופה כחשוד מאוד. היחסים בין גלנט לנתניהו בתקופה שלאחר 7 באוקטובר דומים קצת ליחסים שהיו בין נתניהו למנדלבליט בזמנו, כשרה"מ נאלץ להמשיך לעבוד עם מנדלבליט בשיתוף פעולה בתקופת הגשת כתב האישום".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לדבריה, "בעניין של גלנט, אותה התיאוריה של חשד לפוטש שעליה דיבר לפיד בפומבי אמנם לא מתקדם מאחורי הקלעים, אבל גם כאן מסמנים את גלנט כחשוד המרכזי האפשרי. בהקשר הזה אומרים שם שאם יש מועמד חלופי שינסה להפיל את נתניהו זה שר הביטחון. אין סימן לכך שזה קורה בפועל. בסביבת נתניהו טוענים כי גלנט בעצמו מנסה לבדל בינו לבין נתניהו, גם בהקשר של היום שאחרי". 

ועידת חקירה ממלכתית תימשך זמן רב.
"נכון. הוא בין הדרג הצבאי למדיני, ובסביבת נתניהו טוענים כי הוא מנסה לחלץ את עצמו ומבהירים כי איש לא יהיה חסין ביום שאחרי".