באופוזיציה ממשיכים לתקוף את התנהלות הממשלה בראשות נתניהו. השר לשעבר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו בכנסת, ח"כ עודד פורר, טען הבוקר (ראשון) בשיחה עם גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM כי "ישראל הופכת לילד הכאפות של האזור, כי אנחנו מפחדים להגיב בעוצמה".

יחסי גלנט-נתניהו במשבר: "בליכוד כבר תקופה מסמנים את שר הביטחון כחשוד מאוד" 
ח"כ אלמוג כהן על הירי ביובל קסטלמן: "מי שירה אינו רוצח, יהיו עוד דו"צים"

"החברות של אמריקה לישראל והמחוייבות שלה לביטחוננו לא מוטלים בספק וראינו את זה באירועים האחרונים", אמר פורר בפתח דבריו. "הבעיות שלי הן עם ההנהגה הישראלית שצריכה לדעת לעמוד מול האמריקאים ולנהל איתם שיח של ידידים שאומר על מה אנחנו מסכימים ועל מה לא. אבל אני לא חושב שיש איזשהי מסוגלות לעמוד בלחץ הזה כי גם מנגנון קבלת ההחלטות הוא כזה שאולי מעוניין לייצר שקט מדומה לטווח כזה או אחר. מדינת ישראל פעלה ללא אישור האמריקאים לא פעם ולא פעמיים, מנחם בגין כשהפציץ את הכור האטומי בעיראק, עשינו את זה בכור הגרעיני שנבנה בזמנו בסוריה. אבל אין לנו מה לבוא בטענות לאמריקאים, הדרישה צריכה להיות מהממשלה הישראלית שמשרטטת קווים אדומים, הופכת אותם לורודים ואח"כ שקופים. ראש הממשלה אמר שלא יכנס דלק לרצועת עזה ומיד אח"כ נכנס דלק. אמר שבהסכם עם הקטארים התחייבו שיהיה ביקורים של הצלב האדום לחטופים שלא משוחררים וזה לא קרה, הוא אמר שיחסל את ראשי חמאס ואז קוראים דיווח שנתניהו התחייב בפני הקטארים שלא יבצע סיכולים על אדמתם".

עוד התייחס פורר למערכת היחסים והמשא ומתן בתיווך קטאר, וטען כי "ההתרפסות בפני הקטארים, העובדה שאל-ג'זירה עדיין משדר מתוך ישראל, כל ההתנהלות הזאת מול מי שבעצם מימנה את הטרור זו טעות. ככל שהיינו מפעילים יותר לחץ על הקטארים ולא מאפשרים להם לרקוד על שתי החתונות, היינו מצליחים לשחרר יותר חטופים וגם להגיע להישגים יותר גדולים עם פעולות צבאיות משמעותיות יותר. זה מצביע על המשך הקונספציה, זה מצביע על כך שלא מצליחים לייצר את ההפרדה בין טוב לרע. קטאר זו מדינה שמממנת טרור לאורך שנים, לפני כניסתה של קטאר חמאס היה ארגון קטן ולא משמעותי בלי עוצמה צבאית כמו שיש לו היום, הוא בנה את עצמו למימדים מפלצתיים כשברור שכל הבנייה היא למטרת טרור, וממשיכים לאפשר לקטארים לרקוד על שתי החתונות כאילו היא מדינה שוחרת שלום. דווקא עמידה על העקרונות שאומרת לכל אחד לבחור האם הוא בצד הטוב או בצד של הרשע המוחלט של חמאס, בסופו של יום קטאר הייתה לוחצת יותר על חמאס לשחרר יותר חטופים, וגם להיכנע בתוך התהליך הזה". 

על אזהרותיו של אביגדור ליברמן והתפטרותו ב-2018 מתפקיד שר הביטחון, הוסיף: "אילו נתניהו יחד עם הרמטכ"ל דאז אייזנקוט לא היו הולכים נגד שר הביטחון ליברמן אלא מקבלים את עמדתו ויוצאים למבצע שהוא דרש לעשות אז, בין 2016 ל-2018, בוודאי לא היינו מגיעים לטבח של ה-7.10, והיינו מתמודדים עם חמאס הרבה יותר חלש והרבה יותר קטן. ב-2018 הסיבה שליברמן עזב את הממשלה הייתה שנתניהו חתם על הסכם הסדרה עם חמאס שמשמעותו העברת עשרות מליוני דולרים במזומן בכל חודש, זאת אומרת, נתניהו והקבינט דאז בחרו להאכיל את המפלצת החמאסית בתקווה שהיא לא תתן לנו ביס". 

בנוסף, גינה את ההעברות ההומניטריות לעזה: "זה לא רק מיכליות דלק וציוד, זה גם חוסר האפשרות שלנו לבדוק מה באמת נכנס לרצועה. אתה לא יכול להילחם במישהו ובד בבד להאכיל אותו כדי שיוכל להמשיך להילחם בך. בזמן הפסקת האש, הפיגוע בירושלים ללא שום תגובה ישראלית, חמאס בגיבוי של כל הזרועות האיראניות הפעיל נגדנו לחצים  כולל 34 טילים וכלי טיס בלתי מאויישים שנורו מכיוון הח'ותים לישראל, היום אוניות משנות כיוון את נתיבי השיט שלהם לישראל. אנחנו הופכים להיות 'ילד הכאפות' של הסביבה הזאת כי אנחנו מפחדים להגיב בעוצמה ולפעול פעולות יזומות כנגד מי ששם לו למטרה לחסל את מדינת ישראל".