השר בני גנץ התייחס היום (ראשון) למותו הטראגי של יובל קסטלמן ז״ל, שנורה בשוגג כשנטרל את המחבל בפיגוע בירושלים ביום חמישי האחרון: "הוא נטרל את המחבל בירושלים ונורה למוות, הוא גיבור לאומי. הוא לא היסס, והסתער כדי להציל אדם". בהמשך דבריו, העביר ביקורת על דברי נתניהו, שטען על הירי בשוגג: "אלו החיים". מאוחר יותר, נתניהו שוחח עם אביו של יובל קסטלמן ואמר שיבהיר את דבריו: "הבן שלכם גיבור"

ח"כ אלמוג כהן על הירי ביובל קסטלמן: "מי שירה אינו רוצח, יהיו עוד דו"צים בזירות קרב"
אביו של יובל קסטלמן שנורה למוות בפיגוע בירושלים: "דורשים כתב אישום נגד החייל"

בנימין נתניהו בהבהרה על מותו של יובל קסטלמן (צילום :דוברות רה"מ)

"החברה הישראלית כולה חייבת לו תודה עמוקה", אמר גנץ. "מחבקים את המשפחה. זירת פיגוע היא מורכבת ואני בטוח שהחייל שירה ביובל עשה זאת בטעות, טעות במחיר כבד".

זירת פיגוע הירי בירושלים (צילום :דוברות מד"א)

עוד הוא ענה לנתניהו: "יחד עם החקירה המתחייבת של המקרה הטרגי על ידי הגורמים הרלוונטיים בצה״ל ובמשטרה, הבטיחה מקיפה של החקירה שהביאו אליו, הנהלים והקפדה על טוהר הנשק. זו המחויבות שלנו ליובל, למשפחתו ולחברה הישראלית כולה. המקרה של יובל הגיבור, הוא לא 'החיים', אלא תמרור אזהרה שמחייב הפקת לקחים שיצילו חיים. יהי זכרו ברוך.

כזכור, במסיבת העיתונאים שערך נתניהו, הוא הגיב למקרה וטען כי "לפעמים משלמים מחירים, אלו החיים. עשרות פעמים בעבר הימצאותם של אזרחים עם נשקים מנעה אסון גדול. תומך במדיניות חלוקת נשקים וצריך להמשיך בה".