ראש האגף לכלי ירייה במשרד לביטחון לאומי ישראל אבישר התפטר היום (שני) מתפקידו. זאת, לאחר שהאחרון התבטא בכנסת בנוגע לאופן חלוקת הנשק.

העדויות החריגות של החטופות: התוצאה השלילית של הלחץ הצבאי של צה"ל
"אי אפשר לזלזל בחוכמה שלו": סוף ליריבות המרה בין דרעי לליברמן?

מלשכתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר בתגובה כי "מדיניות השר לחלוקת כלי נשק לאזרחי ישראל העומדים בקריטריונים - ברורה והמשכית. מי שלא ממשיך לבצע את המדיניות בהתאם להוראות השר ולמפת האיומים, ונלחץ בשל מתקפות השמאל בוועדות כאלו ואחרות - אכן לא יכול להמשיך כראש אגף כלי ירייה, שעה שישראל במלחמה וכי יש לחמש כמה שיותר אזרחים אשר עומדים בקריטריונים".

עוד נמסר, כי "כל מי שמקבל נשק צריך אישור רפואי, אישור משטרתי, אבל מאידך נשק מציל חיים ומדיניות השר מרחיבה ולא מצמצמת. ישראל במלחמה וחייבים לצאת מהקונספציה". 

מחאת הרבש"צים, צילום: אבשלום ששוני

עו"ד מירית שערבי מהמרכז לביטחון לאומי במכון הישראלי לדמוקרטיה: ״לאור דיווחים על התפטרותו של ראש אגף רישוי כלי הירייה, חשוב לשוב ולהזכיר עד כמה התערבות פוליטית ומגזרית בהליך רישוי כלי הירייה, לרבות מינוי פסול של מקורבים לשר לצורך חלוקת הנשקים, היא מסוכנת למדינת ישראל. הליך רישוי לנשיאת אקדח במדינת ישראל אמור להתנהל בצורה המקצועית ביותר, תוך שקילת שיקולים עניינים בלבד, שכן מדובר בהליך אשר משליך באופן ישיר על החיים עצמם של כל אחת ואחד מאיתנו, הן במרחב הפרטי שלנו והן במרחב הציבורי. מוטל על עובדי הציבור, בוודאי הבכירים, לשמור על הליכים מקצועיים, לפי החוק, ולהתריע בהקדם האפשרי על חריגה מכך בפני הגורמים המתאימים". 

"על אף דברי השר בן גביר, אין כאן ימין ולא שמאל, אלא מדובר בביטחון אזרחי ישראל", הוסיפה, "לצערנו, בעוד שהמשרד לביטחון לאומי מקדם באופן נמרץ חלוקת נשק לעוד מאות אלפי אזרחים, ברור לכל גורם מקצוע רלוונטי, לרבות במשרדי הרווחה, הבריאות והמשפטים, שההליך למתן הרישיון צרוף בפגמים מהותיים, וכמעט ולא מתנהל פיקוח על בעלי הנשקים. אנו קוראים לדון מחדש במדיניות המשרד לביטחון לאומי, ובינתיים ליישם את המדיניות בצורה זהירה ואחראית, פן יקרה אסון״.