האם בכיר הרשות הפלסטינית בדרך למשול על רצועת עזה ביום שאחרי המלחמה? לפי דיווחים בעיתונות הערבית, מצרים וארצות הברית מעוניינות שסלאם פיאד ינהיג את הממשל האזרחי ביום שאחרי מיטוט שלטון חמאס.

ארדואן: "התחלנו להכין את התיקים המשפטיים נגד פשעי נתניהו בעזה"
בגלל הסוכה של צבי: העימות החריף בין חבר הכנסת סוכות לבן כספית

בדיווחים שונים במצרים ובעיתונות הערבית נרמז ביממה האחרונה כי במגעים המתנהלים בשאלה, בקהיר נוטים להעדיף הקמה של "ממשלת טכנוקרטים" ברצועה אחרי מיטוט שלטון ארגון הטרור. על פי הדיווחים, שמו של פיאד חוזר ועולה במגעים שמתקיימים בין קהיר לוושינגטון בסוגייה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פיאד הוא פוליטיקאי פלסטיני ותיק, כלכלן בהכשרתו, אשר נחשב במשך שנים לבעל קשרים ענפים בארצות הברית ולמקורב לאבו מאזן ולצמרת הרשות. לאחר השתלטות חמאס על רצועת עזה ב-2007 מינה אבו מאזן את פיאד לעמוד בראש ממשלת החירום. הקמת הממשלה נתקלה בחרם על ידי חמאס, והיוותה למעשה את ההוכחה הסופית לפיצול בין שטחי הרשות ביו"ש ובין עזה. השתלטות מחודשת של רשות פלסטינית "מחודשת" באמצעות פיאד תהווה מעין סגירת מעגל.

פיצוץ בית המשפט העליון של חמאס בעזה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

הבוקר (שני) דיווח ברק רביד ב"וואלה!" כי משלחת של בכירים מהבית הלבן תגיע היום לישראל כדי לדון על סוגיית "היום שאחרי" המלחמה בעזה והמדיניות שממשל ביידן מעוניין לקדם בנושא הישראלי-פלסטיני.

ג'ו ביידן בישראל (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
ג'ו ביידן בישראל (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

הממשל האמריקאי מעוניין שהממשלה תחשוב כבר כעת על "היום שאחרי" המלחמה בעזה ותיישר את כל המדיניות שלה בהתאם, כולל כל הנוגע להמשך המבצע הצבאי.

כזכור, בין ממשלת ישראל לממשל ביידן קיימת מחלוקת בנוגע ל"יום שאחרי" ברצועת עזה. ראש הממשלה נתניהו אמר מספר פעמים כי הוא לא מוכן שהרשות הפלסטינית תהיה מעורבת בניהול הרצועה. עם זאת, בפעמים אחרות אמר נתניהו כי הרשות הפלסטינית "במתכונתה הנוכחית" לא תוכל להיות מעורבת בניהול רצועת עזה.

פיאד תומך בחזון "הרשות הפלסטינית המחודשת" שהציג נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וקרא להעניק לה את האחריות על הנעשה גם ביו"ש וגם בעזה. הוא פרסם לפני כחודש "תכנית שלום לעזה" במגזין האמריקאי "פוריין אפיירס", וטען כי "הרשות הפלסטינית, כפי שהיא מורכבת כיום, כנראה אינה מוכנה לקבל על עצמה את האחריות לנהל את עזה, אולם אם הרשות תשוקם כהלכה, היא עשויה לספק את האופציה הטובה ביותר עבור היום שאחרי ומעבר לכך, תוך יצירת קשר להפעלת מאמץ אזורי שייתמך מבחינה בינלאומית".

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]