נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע היום (שני) לנחם את משפחתו של יובל קסטלמן ז"ל, שנורה בשוגג על ידי חייל בזירת הפיגוע בירושלים, לאחר שהשתתף בנטרול המחבלים. הנשיא אמר: "אני בא כנשיא מדינת ישראל, לבקש סליחה ולהביע הערכה עצומה לגיבור ישראל שעשה דבר עצום ואמיץ".

עוד אמר הרצוג: "הוא יצא מהרכב כי ככה הוא חונך, כי הוא תמיד עשה את זה, כדי להציל אחים ואחיות שהוא לא הכיר, ושילם בחייו בצורה נוראה ומחפירה בעיניי. זה מחייב כמובן חקירת עומק אמיתית על כל ההיבטים. אבל חשוב לי לומר, מעבר לניתוח של האירוע עצמו שלדעתי כבר נדון וידון, ויקבל תהודה עצומה פה בארץ וגם בעולם, זה גם כל העניין של ההתייחסות לנשק, האחריות, ההבנה לתפעול נשק, כללי הפתיחה באש, ואיך נושאים נשק ובאיזו צורה".

"אסור שנפחד לדבר על זה, לשים את זה על השולחן. כי אנחנו רוצים להגן על אזרחים ואנחנו יודעים שיש פיגועים וצריך לדעת לנקוט אחריות, ׳ולא תעמוד על דם רעך׳, צריך לעשות הכל, אבל גם צריך להיות אחראי מאוד בשימוש בנשק והכללים נועדו לשם כך. עם ישראל יזכור את יובל קסטלמן כל הזמן, כי הסיפור הזה ימשיך ויהדהד בכל מעגל אפשרי שעוסק במלחמה בטרור ובנשק. אני יודע שגידלתם אותו, וחינכתם אותו, לאהבת העם והארץ, ולשירות העם והמדינה, אני רואה גם את הילדים המדהימים שלכם ואני אומר לכם שעם שלם בוכה, חושב ומדבר על יובל".

במצ"ח המשיכו היום לחקור את הירי ביובל דורון קסטלמן במהלך נטרול המחבלים שביצעו את הפיגוע בירושלים. מהחקירה עולה כי קסטלמן ספג צרור יריות, ולא יריה אחת מקרית, שגרמו לבסוף למותו. עוד עולה מהחקירה כי קסטלמן הגיע לזירה לאחר שאחד הלוחמים חיסל מחבל אחד. בזמן הזה, למרות שקרע על ברכיו ונופף בידיו, החייל המשיך לירות לעבר פלג גופו העליון.

על פי נוהל פתיחה באש, גם אם מדובר במחבל שמרים ידיים בכניעה חובה להפסיק את הירי. בסרטונים, אכן נראה, כאמור, כי קסטלמן הרים את ידיו. הנשקים הועברו לבדיקת מעבדה בליסטית ושם יובהר על המשך החקירה. במהלך היום יובא החייל לדיון בבקשת צה"ל להאריך את מעצרו בבית דין צבאי. זאת, לאחר שנעצר באזהרה בתום חקירתו במשטרה צבאית חוקרת.