ממשלת החירום לקראת התרחבות? יו"ר ש"ס אריה דרעי אישר אתמול (שני) כי הוא במגעים עם אביגדור ליברמן, במטרה לשכנע אותו להצטרף לממשלת החירום. הפרשן הפוליטי והיועץ האסטרטגי אטילה שומפלבי, שוחח על ההתפתחויות עם גבי זוהר ברדיו צפון 104.5FM ואמר: "השמועות על לידתה של הקואיליציה המורחבת בהשתתפות ליברמן היו קצת מוקדמות".

"נתניהו הטיל עליו משימה": ליברמן לא מתרגש מהמחמאות של דרעי
"אי אפשר לזלזל בחוכמה שלו": סוף ליריבות המרה בין דרעי לליברמן?

"טרם נקבעה פגישה או מהלך ממשי ומהותי בהקשר הזה. קצת קפצו מעל הפופיק אבל כן יש נסיונות ורצונות לסולחה", הוסיף. "דרעי מושיט יד וליברמן לחץ לו יד אבל לא הגיעו לידי סולחה פומבית, שזה מה שצריך כדי שליברמן באמת ייכנס לממשלה".

לדברי הפרשן, ה"קלף" החזק של ליברמן הוא התחום הכלכלי - ולא ביטחוני או דיפלומטי. "ליברמן לא בא להיות עציץ, הוא הבהיר את זה והצהיר את זה, ולהצהרה הזו יש ערך", אמר. "אם נתניהו שולח את דרעי לנסות לעשות סולחה עם ליברמן ולנסות להביא אותו לתוך הממשלה, לכל הצדדים ברור מה הנדוניה, ולכן סמוטריץ' צריך להיות לא רגוע".

לסיכום, אמר: "אני חושב שנתניהו בשקט בשקט מנסה לעשות בלון ניסוי בזמן הזה שהוא לבדוק את הקונסטרוקציה החליפית שאולי תשאיר אותו בשלטון תקופה יותר יציבה, וגם תציג אותו יותר טוב בציבור, על ידי הכנסת ליברמן וגנץ. ואז הוא גם יאמר שהוציא את סמוטריץ' שהוא לא פופולרי בסקרים, לא אהוד ולכן הביא מישהו שהציבור כן מעריך - ויש פה מהלך שהוא קצת גדול מדי וקשה מדי".

סייע בהבאת הכתבה: אריק ברח"ד