נציגי משפחות החטופים והנעדרים נועדו אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי קבינט המלחמה. במהלך הפגישה נחשפו עדויות קשות מתוך השבי ברצועה, ואף התלהטו הרוחות על רקע התנהלות הממשלה עם יתר החטופים המצויים בשבי חמאס. רונן צור, ראש מטה החטופים והנעדרים, התייחס הבוקר (רביעי) לדברים בתוכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM.

בתה של חנה קציר מגלה: "מצבה קשה, יש לה בעיות לב בעקבות ההרעבה בשבי"
תושבי דרום ת"א עתרו לבג"ץ נגד פיקוד העורף: "נמצאים בסכנת חיים של ממש" | פרסום ראשון

"אני יוצא משם בתקווה שחברי הקבינט הבינו את סערת הרגשות העצומה בקרב המשפחות, ואת הציפייה שלהם לראות יוזמה מצד ממשלת ישראל", אמר צור בפתח השיחה. "לא צריכים לחכות לאדון סנוואר שישים הצעה, כל יום שעובר בציפייה הזו מחליש את המשפחות ואת הסיכויים של החטופים לחזור אלינו בחיים. לשים את ההצעה לא אומר שמחר חמאס יגיד 'זרקתם רעיון, בואו נתקדם'. אבל מבחינת המשפחות יש חשיבות מאוד גדולה לראות את המהלך הזה יוצא לדרך וממצה את הסיכוי להחזיר את החטופים. יכול להיות שדברים יתקדמו". 

"אני חושב שצריך לתת לקבינט לעבד את הדברים ביממה הקרובה", הודה. "אני חייב להישאר אופטימי, ולראות ביממה הקרובה איך הדברים מתפתחים. אין לנו זמן לחכות לעיבוד יותר מזה. אמרנו שאנחנו מכבדים את חברי הקבינט, אנו רוצים שהם יהיו אלה שמובילים את השחרור ואת היוזמה, זה תפקידם. האנשים הללו הם לא בעלי תפקידים, הם מנהיגים. אין לי מידע שאני יכול לבוא ולומר שלא סיפרו לנו אותו או שמשתמשים בו נגדנו. אני גם לא חושב שחברי הקבינט מעוניינים להשאיר את החטופים בעזה, אבל כן צריך לדחוף הרבה יותר, ואת זה אנחנו לא רואים מספיק. אתמול, לצערי, המפגש לא אורגן טוב, מפגש כזה צריך להתנהל בצורה יותר אינטימית. לא נבדקו תעודות, לא נלקחו טלפונים. כשיש טלפונים, אנשים מבינים שכל דבר שיגידו מצטלם, וזה יוצר התלהטות יצרים". 

הקלטות משפחות החטופים עם קבינט המלחמה (ללא קרדיט)

לסיום הבהיר צור: "יש מהלכים מרחיקי לכת, הם אושרו על ידי צוות המשפחות, ואני חושב שנאפשר לחברי הקבינט כן להוביל ולא נגיע למקום הזה. לישראל יש אסירים ביטחוניים שנהנים מחיים די טובים בכלא הישראלי. כששומעים את המשוחררים ואת סיפורי הזוועה שלהם, האם לא היה נכון להעביר את האסירים לגור באוטובוס עם חצי פיתה ביום, כדי להראות שהמדינה מסוגלת לתת את אותו יחס בלי העינויים למי שהיא מחזיקה כאן? אני בטוח שכל חברי הקבינט, דרעי שהיה משקיף, וראש המל"ל, כל אחד מהם הלך הביתה מזועזע אחרי הישיבה. הבוקר, אני בטוח שכל אחד מהם שואל את עצמו מה אני עושה היום כדי לשחרר את החטופים באופן אקטיבי. אם זה לא יקרה, נצטרך לפעול". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM