במסגרת ועדת הכלכלה של הכנסת שמתקיימת בשעה זו, נשא הבוקר (רביעי) דברים שר הכלכלה, ניר ברקת. בהמלך הוועדה, אמר ברקת כי הוא לא יתמוך בתקציב, "אם לא נקבל 250 מיליון שקלים להציל את העסקים בצפון ובדרום".

"נתניהו מתקרב לסופו": ניר ברקת החליט להתמודד לראשות הליכוד | דיווח

״אני לא אתמוך בתקציב המדינה אם לא יקצו לפחות 250 מיליון ש״ח כדי להציל את העסקים בדרום ובצפון מקריסה", הוא אמר. "למישהו בחדר הזה נשמע סביר שהמילואימניקים שמחרפים את נפשם בחזית יתעסקו בדאגות של פרנסה? אם העסקים באזורי הלחימה יקרסו ולא ישרדו את המלחמה - זה ניצחון לחמאס. אני כשר הכלכלה של מדינת ישראל לא אתן ידי לתקציב שיביא לקריסה של העסקים בפריפריה".

בהמשך לדברים, ראש הממשלה נתניהו שוחח הבוקר טלפונית עם ברקת. נתניהו אמר לברקת כי גם לדעתו יש לסייע לעסקים ועל כן יש למצוא פתרון.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אמש התלהט השיח על תקציב המדינה נוכח המלחמה, שיובא היום להצבעה בקריאה ראשונה. כזכור, השר בני גנץ אמר לראש הממשלה נתניהו: "אזרחי ישראל נפגעו כמעט כולם מהאתגרים שמציבה המלחמה גם בהיבט הכלכלי, במיוחד המפונים מבתיהם והמילואמניקים. הם מסתכלים עלינו עכשיו בציפייה. עוד לא מאוחר, לעצור את התוספות התקציביות שאינן נוגעות ללחימה ולמעטפת שלה, ולהעביר אותם כמו את יתר המשאבים הפנויים לצורכי המלחמה. בימים כאלו וברגעים כאלו – נבחנת מנהיגות, ועלינו לגלות אותה. גם בנושא הזה, כמו במלחמה, עלינו לפעול מתוך שיקול לאומי כולל".

כזכור, ברקת לא נכח בהצבעה על חוק הגירעון בתקציב המדינה. בסביבתו אמרו כי "התקציב כפי שהוא יוביל לקריסה כלכלית. זה תקציב גרוע בלי מענה לבעיות הצמיחה וללא סיוע קריטי לעסקים בפריפריה. השר ברקת הבהיר לנתניהו שלא יצביע לתקציב כפי שהוא".

אמש דווח ב"כאן חדשות" כי שר הכלכלה ניר ברקת החליט להתמודד מול נתניהו על תפקיד ראש הממשלה. על פי הדיווח, ברקת אמר לפעילי ליכוד: "אני לא אתמוך שוב בנתניהו - צריך שינוי. אחרי המלחמה צריך לפנות לעם ולקבל אמון מחדש. אני פועל לפי סדר יום - והוא מתקרב לסופו". עם זאת, ברקת השיב לדיווח: "אינני מתכוון לשתף פעולה עם גורמים פוליטיים אינטרסנטיים המבקשים לתקוע טריז ביני לבין ראש הממשלה. אין זה סוד שיש לי ביקורת עניינית ומקצועית הנוגעת לסוגיית התקציב, שאני מאמין שהיא תיפתר לטובת עם ישראל".