משפחות החטופים נועדו אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי קבינט המלחמה, זאת על רקע דרישתם להשיב את יתר החטופים המצויים בשבי חמאס מזה 61 יום. שרון שרעבי, שאחיו יוסי ואלי נחטפו לשטחי הרצועה, וגיסתו ליאן ואחייניותיו נויה ויהל נרצחו בבוקר ה-7 באוקטובר, התייחס להתנהלות הפגישה בשיחה עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM.

ברקת באולטימטום לנתניהו: "אם לא נקבל את הדבר הבא - לא אתמוך בתקציב"
בפגישה עם המשפחות: נתניהו חשף מה המחיר שדרש חמאס עבור כל החטופים

"למציאות הזו אנו מתעוררים בכל בוקר", הוא שיתף. "הפגישה הייתה טעונה ונחוצה, שגם רה"מ וגם הקבינט שומעים ממקור ראשון חטופים שחזרו מהתופת. הם העבירו להם את כל התחושות והזוועות, בלי ניחושים ובלי פרשנות. אי אפשר היה להישאר אדיש לזה ולהשאיר עין אחת יבשה. צריך לעשות מעשה, גם אם זה אומר שנשלם מחירים כואבים. אנחנו רואים שחטופים חוזרים הביתה ומטיסים אותם לבית חולים. אם הייתם מראיינים את אחיי, הם היו אומרים לשחרר את כולם ושהם ייצאו אחרונים". 

בהמשך, הבהיר: "יש 138 שמחכים בכל רגע ומתחננים לצאת מהתופת הזו, אי אפשר להישאר אדישים לכך. זו המשימה הלאומית שלנו, בלי זה אין תקומה ואין אחדות לעם ישראל. רה"מ והקבינט הביטחוני עושים הכל כדי להשיב את אותם חטופים הביתה, אך כרגע עסוקים בלחימה. רה"מ חושב שמה שיביא את התוצאות זה המשך הלחימה ודחיקת ראשי חמאס עם הגב אל הקיר. בואו נשאיר את יצר הנקמה ב'הולד', וניקח את אותה אחריות לשלם את המחיר הזה, צריך להציל אותם חיים ולהפעיל כל גורם משפיע. כל הנושא של הסיווג הזה, אזרח, אישה, גבר, חייל, או כל דבר אחר, חייבים להסיר את זה מהשולחן. אין הבדל בין אזרח לחייל". 

הקלטות משפחות החטופים עם קבינט המלחמה (צילום :ללא קרדיט)

"אני לא יוצא בסיסמאות של כולם נגד כולם, כי בסופו של דבר אנחנו צריכים להבין את המציאות הזו", הדגיש שרעבי. "למדינת ישראל יש מנופים נוספים כדי להביא לשחרור החטופים. האם מדינת ישראל, עם כל היכולות שלה, ולרה"מ הזה יש הרבה יכולות, האם מיצינו את כל המנופים של המו"מ הזה? האם השתמשנו בכל הכלים שלנו? רה"מ אמר אתמול שחמאס דורש מאיתנו מחירים כואבים. אני לא רוצה לשלם את המחיר הזה אבל אין לנו ברירה, אחרת היקירים שלנו יחזרו כנראה לא חיים".

הוא הוסיף כי "משתמע שכן יש הצעה, צריך לדון בה. כששומעים את הזוועות, נשים שחזרו משם ומה שעשו להם. עמדה שם חטופה שבעלה נמצא שם, ותיארה את מצבו בצורה מטורפת. הוא אמר 'תהרגו אותי'. הסיפור שלי דומה לעוד סיפור של עוד משפחות. החטופים שחזרו חזרו פיזית, אבל הנפש שלהם שבויה בעזה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM