שר התפוצות והמאבק באנטישמיות בקריאה למנהיגי אירופה: "רשת של שליחי חמאס פעילה ברחבי אירופה. תפעלו על מנת להוקיע אותם מקרבכם והוציאו את הארגונים מחוץ לחוק"

משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות פנה במכתבים אישיים לכ 20 מנהיגים באירופה הכוללים הוכחות אודות פעילות תומכת טרור של שליחי חמאס והחזית העממית בערים המרכזיות

משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, פנה במכתבים החתומים אישית על ידי השר עמיחי שיקלי, לכ-20 מנהיגים במדינות מרכזיות באירופה ומחוצה לה, הכוללים הוכחות אודות פעילות תומכת טרור המתבצעת על ידי שליחי חמאס והחזית העממית לשחרור פלסטין בערים מרכזיות. 

"שבועות חלפו מאז הברבריות הבלתי נתפסת והבלתי אנושית שהטיל חמאס על תינוקות, ילדים, קשישים ואלפי אזרחים ואזרחים ישראלים. זה לא הזמן לעמימות. אני רוצה להבהיר זאת באופן חד משמעי. חמאס הוכיח שמטרתם להרוג יהודים בכל מקום. מאז הטבח הקריאות לאלימות נגד יהודים ברחבי העולם עלו ב-1200% - נתון מזעזע. למרבה הצער, תאוות הדם של חמאס לא מסתיימת רק בישראל וביהודים אלא מגיעה גם לאירופה ולנוצרים. אני רוצה להזכיר שבעבר אנשי חמאס הביעו את כוונות האסלאם לכבוש את אירופה", כך כתב השר שיקלי במכתבו. 

מכתבים אלו נשלחו למדינות הבאות: איטליה, בלגיה, הולנד, שוודיה, בריטניה, דנמרק, צ'כיה, הונגריה, יוון, גרמניה וגורמים באיחוד האירופאי.

צור בר-עוז, ראש אגף מחקר וקשרי חוץ במשרד התפוצות והמאבק באנטישמיות: "ארגון חמאס פועל שנים רבות ברחבי העולם, בעיקר באמצעות גיוס תרומות באופן מסווה-הומנטיארי. המדובר ברשת מורכבת ומסועפת של שנאה הפועלת במדינות רבות כולל המערביות והדמוקרטיות ביותר. יש לעקור את תופעה זו ולמגרה בהקדם. פעילות זו כבר הניבה ומייצרת תוצאות". 

מעבר לפנייה האישית של השר, כללו המכתבים הוכחות המפלילות את הפעילים, הכוללות תכתובות, פוסטים המאדירים את פעילות חמאס ברשתות חברתיות ועוד. זאת במטרה שאותן מדינות יבינו כי מדובר באיום אמיתי ויפעלו בכדי למגר זאת. דוגמאות שהוצגו כוללות את המקרים הבאים:

מחמד חנון, תושב איטליה העומד, בין היתר, בראש "אגודת הצדקה לתמיכה בעם הפלסטיני" (ABSPP) באיטליה, שהייתה חברה ב׳קואליציית הצדקה׳ (Union of Good), אשר הוצאה מחוק לחוק בישראל ובארה"ב (2008) בגין העברת כספים לחמאס. בשנת 2021 נסגרו חשבונות של 'האגודה' בגין עסקאות חשודות. בנוסף הוצגו תמונות שלו עם מנהיגי חמאס כולל מנהיג חמאס, אסמאעיל הניה וכן תמונה שלו מקבל אות הוקרה מבכיר הארגון אחמד בחר (שנהרג ב'חרבות ברזל').  חנון גם מתראיין לאורך השנים לכלי תקשורת השייכים לחמאס. בנוסף, נוהג לשבח ולהלל את מנהיגי חמאס, בהם הניה, אחמד יאסין ויחיא עיאש. כמו כן, מחבלים ודגלים של חמאס מעטרים את עמוד הפייסבוק שלו. 

דוגמא נוספת היא של אמין אבו ראשד, אשר הוכרז על-ידי שר הביטחון כחלק מהתאחדות בלתי מותרת כמשמעותה בתקנות ההגנה, בהיותו חלק מארגון החמאס (דצמבר 2013). אבו ראשד נעצר במהלך שנת 2023 בחשד להעברת מיליוני אירו מאירופה לארגון הטרור חמאס בעזה, דרך רשת של ארגוני צדקה לכאורה. במכתב הוצגו הוכחות להאדרת טרור ומחבלים: אבו-ראשד פרסם פוסט בשבח המחבלים ה"שהידים" שבצעו פיגועי דקירה בירושלים בראשית גל טרור הסכינים באוקטובר 2015: "השחר החדש - יבורכו הידיים שיוצרות שחר חדש בירושלים, בגדה ובכל פלסטין. יבורכו אלה שהופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי. רחמים ושבח לשהידים שנופלים". 

מוהנד חלבי, רצח את נחמיה לביא ואהרן בנט ז"ל בירושלים, ופצע את אשתו של אהרן ובנו בן השנתיים (3 באוקטובר 2015). פאדי עלון, דקר ופצע נער בן 15 (4 באוקטובר 2015) 

מוחמד סואלחה (אבו עבאדה) חבר בלשכה המדינית של חמאס 2017-2013. שימש כפעיל צבאי בכיר של חמאס בשומרון בסוף שנות ה-80 עת הוקמה התנועה. מתגורר בבריטניה. היה גורם מרכזי בתכנון משט המרמרה (2010). הוכרז על-ידי שר הביטחון (2013) כפעיל בהתאחדות בלתי מותרת  בהיותה חלק מתנועת חמאס. סואלחה התבטא בשיאה של האינתיפאדה השנייה בשבח פיגועי ההתאבדות (2001). זאת, במסגרת תכנית בערוץ אל-ג'זירה הקטרי: "הפסקת אש פירושה הפיכת האינתיפאדה הפלסטינית לתנועה בלתי אלימה בסגנון גאנדי...זכותו של העם הפלסטיני, כל עוד אדמתו כבושה, להילחם בכל האמצעים כולל פיגועי התאבדות.

ארגון SAMIDOUN הוכרז כארגון טרור בהיותו חלק מארגון החזית העממית לשחרור פלסטין והוקם על ידי פעיליו בשנת 2012. נציגיו של הארגון פועלים במדינות רבות באירופה ובצפון אמריקה ובראשו עומד חאלד ברכאת, מבכירי ארגון החז"ע, המעורב בהקמת חוליות צבאיות והנעת פעילות טרור באיו"ש ובחו"ל. מטרתו הפורמאלית היא לסייע לאסירים פלסטינים במאבקם להשתחרר מהכלא, אך בפועל משמש כ'גוף חסות' הפועל בכיסוי עבור ארגון החז"ע בחו"ל. להלן מאוגוסט 2023: "הציונות היא כלב השמירה של האינטרסים האמריקאים באזור והיא נמצאת בפרק האחרון שלה". ברכאת הדגיש את "התפקיד שיכולים למלא הקהילות הפלסטיניות בצפון אמריקה בתמיכה בהתנגדות ומאבק בלובי הציוני".

"אנחנו תקוה כי מנהיגי המדינות השכילו להבין מהו ארגון החמאס וכי מדובר באנשים קיצוניים המהווים איום על אזרחי כל העולם ולא רק יהודים ולא רק בישראל. אנחנו כבר רואים היענות בשטח מצד מדינות מסוימות", הוסיף בר-עוז.