אתמול התקיימה פגישה טעונה בין קבינט המלחמה לבין משפחות החטופים, שגם עלה לטונים גבוהים. מרבית בני המשפחות באו בדרישה לקבינט לעשות הכל למען שחרור החטופים, אך יש גם קולות אחרים בקרב המשפחות.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

צביקה מור, אבא של איתן שחטוף בעזה ומייסד פורום תקווה, אמר הבוקר (רביעי) לכאן רשת ב': "חבל שהפגישה התקיימה. צריך להרחיק את משפחות החטופים מקבינט המלחמה. אנשים היסטריים במצב נפשי קשה, או כאלו שחיים בתרבות המגיע לי, זה לא עובד. הקבינט אמור לפעול בלי רגש".

כזכור, בין נציגי המשפחות בפגישה אמש  היו גם חטופות שחזרו משבי חמאס בשבוע שעבר במהלך הפסקת האש. החטופות סיפרו אחת אחרי שנייה כיצד חששו לחייהן במהלך השבי בעזה - אך דווקא מהפצצות צה"ל. "הפגזות שם מפחידות אותי מאד", סיפרה אחת החטופות. "יש משפחה שאני מכירה שפגז נפל בבית שלהם ובנס הם ניצלו".

לאחר מכן, תקפה את קבינט המלחמה: "אין לכם מושג מה אתם עושים שם. ישבנו במנהרות ופחדנו שישראל תהרוג אותנו, לא חמאס. אני מבקשת להתחיל בהחלפת השבויים. כולם צריכים לחזור הביתה ללא עדיפות. כל יום הוא קריטי לכולם. הגברים מוחזקים בתנאים יותר קשים. קודם השבויים - ואז מיטוט חמאס". 

חטופה אחרת סיפרה בצעקות: "הייתי במסתור שהופגז. התחושה היא שאין מושג מה קורה. אתם טוענים שיש מודיעין אבל עובדה שהופגזנו. אתם שמים פוליטיקה מעל השבת החטופים. תחזירו את כולם. זה מה שחשוב לכם? למוטט את שלטון חמאס? אף אחד מאיתנו לא ראוי ליחס שונה משאר אזרחי ישראל. אין לכם שום מידע, עובדה שהופגזנו ועובדה שאף אחד לא ידע איפה היינו". 

נתניהו התייחס לחשש של המשפחות מפני הפצצות צה"ל ואמר כי "עד שלא התחלנו בתמרון הקרקעי לא היה שום דבר, ורק כשהתחלנו נוצר הלחץ שהתחיל להפעיל את אותותיו על החמאס - מה שיצר אפשרות להוציא את החטופים".