השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף היום (רביעי) את שר הביטחון יואב גלנט, זאת לאחר שהאחרון חתם על צו מעצר מנהלי לחשוד יהודי יהודה ושומרון לארבעה חודשים.

עתיד ישראל נמצא בידי ארצות הברית? "התלות שלנו היא טוטאלית"
נתניהו שלח שליחים לליברמן לגבי הצטרפות לממשלה - וזו התשובה שקיבלו

בן גביר זעם וטען: "צו מעצר מנהלי שלישי שניתן למתיישב מאז פרוץ המלחמה. מישהו התבלבל ושכח מי האויב ומי האוהב". מנגד, הבהיר שר הביטחון כי "מי שלוקח את החוק לידיים מפריע לכוחות הביטחון ופוגע במאמץ המלחמתי".

איתמר בן גביר, יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר, יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עו"ד דוד הלוי המייצג את המתיישב מטעם ארגון 'חוננו': "מצער מאוד כי שר הביטחון מר גלנט, בחר לעצור את מרשי במעצר מנהלי משיקולים זרים ושרירותיים וכפי הנראה בשל לחצים המופעלים על מדינת ישראל. אציין כי החלטה אומללה זו באה לאחר שבית המשפט רמז בצורה ברורה כי חומר הראיות נגד מרשי הוא בעייתי. במקום למצות את הליך החקירה ואולי מתוך חשש שהחקירה לא תניב תוצאות רצויות, נחפז השר להוציא את הצו האמור, תוך פגיעה קשה ביותר בזכותו של מרשי לחירות". 

גורמים ביו"ש תקפו את מתן הצו: "גלנט הצטרף לארגוני ה-BDS, והארגונים האנטי ישראליים בחו"ל אשר מוציאים דיבתם של המתיישבים יום יום ולוחצים את הממשל בארה"ב לאיים על ישראל. במקום לעמוד מול האנטישמיות - גלנט מיישר איתה קו ומקבל ממנה הוראות. חבל שלא למדנו כלום מה- 7.10".