נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן מעוניין לקבל את השליטה על עזה והגדה המערבית, כך דווח היום (רביעי) בתקשורת האמריקאית. מאז הטבח הרצחני של מחבלי החמאס בישראל, שהוביל למלחמה שמתנהלת כבר מזה כחודשיים, מופעל לחץ בינלאומי כבד על ישראל, לאפשר לרשות הפלסטינית לקבל את השליטה על הרצועה, לאחר שזו תופקע מארגו הטרור חמאס. 

הקרב הראשון בחלל: כשמערכת "חץ 3" נכנסה לפעולה
מטחים נרחבים בנגב, בעוטף ובגליל; מערכת חץ ביצעה יירוט באילת

החזון המצרי לעתיד רצועת עזה מבוסס על "מיזוג תנועת חמאס לתוך הרשות הפלסטינית, וכניסתה לשירות הביטחון המסכל הפלסטיני, תוך שמירה על הנשיא אבו מאזן, זאת על מנת למצוא נוסחה לדו קיום שאינה פוגעת בביטחון הלאומי המצרי, בפלסטינים או בישראל, כך על פי מספר מקורות צבאיים". 

חרבות ברזל: פעילות כוחות צה"ל נגד ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

מי שעוד מפעיל לחץ על ישראל בסוגיה, הוא נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר התנגד לכך מספר פעמים. "אני חושב שהרשות הפלסטינית במתכונתה הנוכחית איננה מסוגלת לקבל את האחריות לעזה", אמר וצייץ: "כל עוד אני ראש ממשלת ישראל - זה לא יקרה. מי שמחנך את ילדיו לטרור, מממן טרור ותומך במשפחות מחבלים, לא יוכל לשלוט בעזה לאחר שנחסל את החמאס".

עוד הוסיף: "אחרי שנלחמנו ועשינו הכול למסור את זה לאבו מאזן אחרי הטבח הנורא ביותר שעשו ליהודים מאז השואה, שהוא מסרב עדיין לגנות, שרים בכירים חוגגים את זה, הרשות שלו משלמת לרוצחים ולמשפחות שלהם".