סגן השר אורי מקלב התראיין היום (רביעי) לרדיו קול חי, וביקר בחריפות את השר בני גנץ, לאחר האופן שבו התייחס אתמול לסוגית הכספים הקואליציוניים, במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט

סער וסמוטריץ' יתייצבו מול נתניהו? המחלוקת שצפויה לעלות בקבינט
נוח, המבול והפסוק מהקוראן: המסר של צה"ל לתושבי ח'אן יונס

"השיח נגד התקציב הגיע מבני גנץ, בממשלה היה קשה להשתכנע שהם באמת מאמינים בדבריהם, הם דיקלמו מסרים שכתבו להם היועצים שלהם", טען. עוד האשים: "הדברים שאמר בני גנץ גרמו לקיטוב גדול בזמן המלחמה, אם זו החשיבה שלו, זו שאלה גדולה על אדם שרוצה לעמוד בראש המדינה. התוצאה של הדברים שלו פגעו בציבור החרדי". 

לוחמי הקומנדו בלב חאן יונס (צילום :דובר צה"ל)

כשנשאל בנוגע לאפשרות הצטרפותו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לממשלה, השיב כי "אנחנו לא מחפשים חברים או שותפים אלא ממשלת אחדות לניהול המלחמה". כמו כן, הניח כי "חוק הגיוס לא יעלה בזמן הקרוב". 

כאמור, במהלך מסיבת העיתונאים שקיימו אתמול השלושה, ביקר גנץ את ראש הממשלה באופן פומבי. "מחר יובא תקציב המדינה לשנת 23 להצבעה בקריאה ראשונה. אזרחי ישראל נפגעו כמעט כולם מהאתגרים שמציבה המלחמה גם בהיבט הכלכלי, במיוחד המפונים מבתיהם והמילואימניקים", ציין. 

עוד הוסיף: "הם מסתכלים עלינו עכשיו בציפייה. עוד לא מאוחר לעצור את התוספות התקציביות שאינן נוגעות ללחימה ולמעטפת שלה, ולהעביר אותם כמו את יתר המשאבים הפנויים לצורכי המלחמה. בימים כאלו וברגעים כאלו – נבחנת מנהיגות, ועלינו לגלות אותה. גם בנושא הזה, כמו במלחמה, עלינו לפעול מתוך שיקול לאומי כולל".

כמו כן, התייחס גנץ להמשך המלחמה: "גם אם הניצחון יהיה קשה מאלה שלפניו – אנחנו ננצח. וגם אם הבנייה תהיה קשה יותר - אנחנו נבנה. ערב החנוכה, נעשה הכל כדי שהאור אצל כל משפחות החטופים יאיר מהחלונות, שבבתים בנגב המערבי ובצפון יחגגו וכדי שהאור של עם ישראל ינצח״.