ח"כ זאב אלקין הבהיר הבוקר (חמישי) ב-103FM כי שרי מפלגתו יצביעו נגד התקציב גם בקריאה השלישית אם לא יתוקן: "לצערנו, הקיצוץ בכספים קואליציוניים הוא מזערי ולא מספק".

ברקת נעדר, גלנט קוזז: התקציב עבר בקריאה ראשונה בכנסת

עוד המשיך ואמר: "אנחנו מתנגדים מאוד לתקציב הזה. אני הייתי בכלל הראשון שהרים את הדגל הזה של ההתנגדות לכספים קואליציוניים כבר לפני חודש וחצי. למרות שאנחנו חברים בקואליציית החירום הזאת ובממשלת החירום הזאת, עדיין הצבענו אתמול נגד התקציב. אני מאוד מקווה שמישהו יתפוס שכל ויתקן את זה לקריאה שנייה ושלישית, אז נוכל לתמוך. אני סקפטי שזה יקרה כי אני רואה שהמכונה הקואליציונית הזאת של קואליציית 64 נוסעת בכל הכוח". 

להבהרה כי במידה ויצביעו נגד התקציב זה עלול להיגמר בפיטורים, ענה: "שנתניהו יחליט. זאת תהיה החלטה שלו. אתם יודעים שזה מעשה מאוד לא שגרתי ששרים בממשלה מצביעים נגד התקציב, אבל לא הותירו לנו ברירה אחרת, זה צד אחד של המטבע. הצד השני של המטבע, אנחנו לא יודעים לעצור את התקציב הזה. מה לעשות? הצביעו לנו 12 מנדטים ולא 16. אם היינו מקבלים 16 מנדטים היה לנו מספיק ביחד עם האופוזיציה לעצור את התקציב". 

לשאלה מה היה קורה אם הם היו פורשים, השיב: "כאן בדיוק השאלה המרכזית. אנחנו הצטרפנו לממשלה כשיש לנו ים של ביקורת עליה. גם ברגע שהצטרפנו ידענו למי אנחנו מצטרפים, התנגדנו להסכמים הקואליציוניים, התנגדנו להתנהלות של הממשלה הזאת מהרגע שהיא קמה, אבל הצטרפנו אך ורק מסיבה אחת ואך ורק למטרה אחת - וזו המלחמה. אנחנו נמצאים באירוע שהוא אחד בדור במדינת ישראל מבחינת החשיבות שלו, זו מלחמה חורמה שאנחנו מנהלים נגד הארגון הנאצי הזה חמאס לאחר הטבח שהוא עשה בנו לפני חודשיים". 

עוד ציין: "אם נפרוש, התקציב לא יעבור? יעבור ואז המלחמה תנוהל באווירה של קיטוב בתוך החברה הישראלית שיהיה בלתי אפשרי לנהל אותה בצורה בצורה כזאת, וגם ההחלטות שהתקבלו יהיו פחות טובות". 

אלקין נשאל האם ביום שנגמרת המלחמה הם בחוץ, וענה בחיוב: "ברור. זה בדיוק ההסכם שחתמנו. ההסכם אומר דבר מאוד פשוט, אנחנו באים לזמן המלחמה, ברגע שהיא תסתיים, אנחנו עוזבים". 

בכל הנוגע להגדרה המדויקת של המלחמה מסתיימת, אמר: "התשובה לשאלה מאוד פשוטה, לפי שתי המטרות הראשיות שקבע הקבינט המדיני ביטחוני. כל עוד שחמאס ממשיך לשלוט ברצועת עזה, כל עוד שסינוואר יכול להוציא את הכיסא המפורסם שלו ולהתיישב על חורבה של איזשהו בית שם ולחייך מול המצלמות, זה סימן מאוד מאוד ברור שהמלחמה לא הסתיימה. הדבר השני זה חזרת החטופים והחטופות למדינת ישראל. יש פה שתי מטרות מאוד ברורות, מדדים מאוד מאוד ברורים. כל ניסיון לעצור קודם, להגיד 'חמאס הורתע', 'עשינו את שלנו', אני חושב שזה יהיה אסון למדינת ישראל. אם כל הסביבה שלנו פה במזרח התיכון תראה שאפשר לטבוח בנו כמו שקרה לפני חודשיים ואז עדיין להישאר בשלטון ולשרוד - אוי ואבוי לנו, זה רק שאלה של זמן עד שזה יקרה בצפון או במקומות אחרים". 

אלקין הדגיש כי במידה ויהיה צורך בהפסקות אש נוספות עבור החזרת החטופים, לא יהססו לעשות זאת: "אנחנו לא נהסס, אם צריך, לעשות הפסקת אש בשביל להחזיר את החטופים. לא הפסקת אש כדי לעזור לחמאס, אלא רק אם זה ילווה בהחזרת החטופים והחטופות, כמו שעשינו את זה גם עכשיו. זה נכון, הפסקת אש זה אירוע לא פשוט, הוא מפריע לצה"ל להתקדם, יש לזה מחירים ברגע שהיא מסתיימת, אבל זה מוצדק, בוודאי אם יש דרך להחזיר עוד אנשים. כרגע חמאס לא שם, הוא מבין רק את השפה של הכוח. מה שהביא את ההסכם הראשון זה רק הכוח". 

לנושא הכרעת חמאס והמורכבות של העניין, טען: "אם זאת הייתה משימה קלה לא היינו צריכים להצטרף. בדיוק מהסיבה הזאת הצטרפנו. זאת משימה קשה מאוד, היא מאוד קריטית לכל ההרתעה הישראלית והעתיד של מדינת ישראל פה בסביבה המזרח התיכונית. כולם מסתכלים מה יקרה לחמאס כדי לדעת מה יקרה למי שיעז להרים יד על אזרחי מדינת ישראל כמו שחמאס עשה".

באשר להאם להכניס דלק לרצועה זה מהלך נכון, סיכם חבר הכנסת: "אני חושב שלהכניס דלק ועוד להגדיל כמות של דלק זה דבר לא נכון, כי זה עוד אחד מהמנופים בעיניי לחמאס כן להגיע לעוד הסכם נוסף בנושא של החטופים. הדלק הזה, חלקו בוודאי ינוצל גם לחיזוק המערכת התת קרקעית של חמאס ויקשה על החיילים שלנו. אני מבין את השיקולים המדיניים, הרי אף אחד לא מכניס דלק רק כי מתחשק לו להכניס דלק, זו תוצאה של השיח עם האמריקנים ועדיין אני מחזיק בעמדה שהיה נכון להתעקש בנושא הזה מול ארה"ב ולהסביר את עמדתנו ולהגיד 'אין בעיה להכניס דלק, תחזירו את החטופים, או לפחות תראו לנו שיש ביקורים של הצלב האדום אצל החטופים ואז אנחנו נגדיל את מכסות הדלק'. הוכרע אחרת בקבינט. זה חלק מהתהליך הדמוקרטי של קבלת ההחלטות, אני מכבד אותו ואנחנו ננצח, גם למרות שהכנסנו דלק, כי אין לנו ברירה אחרת". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM