ישראל נכנסה היום (חמישי) אל יומה ה-62 של המלחמה מול חמאס, לצד הפעילות הקרקעית המתגברת והניסיונות להפעיל לחץ על ארגון הטרור כדי להוביל לשחרור חטופים נוספים מהשבי. אלוף במיל' גיורא איילנד, לשעבר ראש המועצה לביטחון לאומי, התייחס הבוקר (חמישי) לאסטרטגיה הישראלית כחלק מהמלחמה בשיחה עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM.

סינוואר ציפה לתגובה הזאת של צה״ל - אבל לא לקח בחשבון שני דברים קריטיים
במחנה הממלכתי נשארים בקואליציה: "אם נפרוש, התקציב לא יעבור? יעבור"

"תמונת המצב רעה", אמר בפתח השיחה. "ישראל מפעילה רק אחד מתוך שני האמצעים הנדרשים כשנלחמים ביישות שלטונית אויבת - הזרוע הצבאית. האסטרטגיה הצבאית בנויה על המרכיב הזה בלבד, נהרוג עוד ועוד אנשי חמאס, נכבוש עוד שטח, ובסוף הצטברות ההישגים הצבאיים תביא לנפילת חמאס. זו דרך ארוכה קשה, ולא אפקטיבית כשהיא נעשית בתוך מאמץ יחיד. אם אנחנו רוצים לנצח יחסית מהר וליצור לחץ אמיתי על החזרת חטופים, אי אפשר להשתמש רק בזרוע הצבאית. אנחנו מספקים למדינת אויב תוך כדי מלחמה את אורך הנשימה הדרוש להם כדי להילחם בנו ולהתעלל בשבויים שלנו. נשיא ארה"ב מתעב את נתניהו ובז לו, והדרך שלו להסתיר את זה היא לרצות את האמריקאים כנגד האינטרסים של מדינת ישראל". 

בהמשך הדגיש: "מה שישראל ויתרה עליו ביום הראשון, וזו טעות קשה, זו הזרוע האזרחית. עזה דומה להפליא לא לעיראק ודעאש אלא לגרמניה הנאצית, יש מדינה שמלוכדת מאוד חזק סביב המנהיג והאידאולוגיה שלו, שכל המערכת האזרחית ואונר"א, כולם מגויסים בצורה מוחלטת לטובת חמאס, פועלים למענו ובשמו, וברגע שמקבלים את זה אומרים במשתמע לסינוואר 'שים לב, אתה מנהיג בר מזל. העולם ידאג להאכיל את התושבים ולטפל בהם', כך שהוא יוכל להתרכז רק בלחימה נגד ישראל. כשזו המדיניות, מפסידים ממנה הרבה".

עזתים בוזזים את מחסני אונר''א ברצועת עזה (צילום: רשתות חברתיות)
עזתים בוזזים את מחסני אונר''א ברצועת עזה (צילום: רשתות חברתיות)

"לפני שלושה שבועות ישראל הגיעה להסכם עם חמאס, בו קיבלנו חטופים ונתנו הפסקת אש, אסירים ואספקה יחסית רחבה. חמאס צריך את הדבר השלישי לא פחות מהשניים האחרים. חמאס הפר את ההסכם, ישראל לא מקבלת את החטופים ומצבם כנראה הולך ונעשה רע, ואת אחד משלושת הדברים אנחנו ממשיכים לתת לו", הוסיף.

"איך האמריקאים יודעים כמה דלק צריכים בעזה?", שאל איילנד. "אונר"א אומר להם כי חמאס אומר לו. חמאס אומר לאונר"א מה לדרוש, הם מלחיצים את האמריקאים והאמריקאים אותנו. מהלכים עלינו אימים שהאמריקאים לא ייתנו. תחליטו האם אנחנו נלחמים על האינטרסים הישראלים, או עסוקים בעיקר בריצוי האמריקאים. אין ספק שלחמאס יש הפסדים בצפון הרצועה והרבה אבדות. אבל כל עוד הוא מצטייר ככזה שדואג לאוכלוסייה, אין שום סיבה שהיא תתקומם נגדו. כל עוד היא לא מתקוממת נגדו, השליטה שלו מתקיימת". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]