ינון מגל והפרשן הצבאי יוסי יהושוע שוחחו הבוקר (חמישי) ב-103FM על התמונה בה נראו אתמול השרים יריב לוין ואיתמר בן גביר צוחקים במליאת הכנסת, בצל ימי המלחמה הקשים. 

מקומם או לגיטימי? התמונה של בן גביר ולוין שעוררה סערה

מגל התחיל: "ראית את הקטע אתמול עם לוין שהוא צחק וכל הטוויטר עשה לו שיימינג שהוא צחק במליאה בזמן הדיונים בתקציב וכל מכונת הרעל של השמאל עשתה לו שיימינג כאילו 'בזמן שלוחמים שלנו נלחמים ולוחמים נופלים, אתה צוחק במליאה'?". 

יהושוע שאל: "על מה זה היה?"

מגל ענה: "אין לי מושג. שמו תמונה שהוא צוחק. הוא צוחק, בן גביר צוחק. הייתה דאחקה, תפסו פריים. אני אקריא לך דברים, איזה דיבורים - 'אני לא אשכח את התמונה הזאת בחיי. אני אתלה אותה בבית'. 'זאת המדינה, אלה האנשים'. קודם כל העליתי תמונה שרואים את גנץ צוחק במליאה באותו דיון. אז קודם כל גם גנץ צחק. זה דבר ראשון. דבר שני, לא הבנתי, מה? אסור לצחוק?". 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת נפילה רקטה באשדוד. קרדיט: ללא (צילום :ללא קרדיט)

יהושוע טען: "עדיף שלא. עדיף שלא בכנסת, לא לעשות דאחקות". 

מגל: "'ארץ נהדרת' משודרת פה כל שבוע?"

יהושוע: "אז תבקר את 'ארץ נהדרת', הוא נבחר ציבור שלי, זו לא תוכנית טלוויזיה". 

מגל: "כל פעם זה אותו דבר. כולכם יושבים מול הטלוויזיה, צוחקים על הממשלה, על נתניהו, על לוין, זה הכול בסדר, אתם יכולים לשבת ולהתגלגל מצחוק וצחקתם". 

יהושוע: "אבל ינון, אנחנו לא יודעים על מה הם צחקו. בוא קודם נלמד על מה הם צחקו".

מגל: "יוסי אתה מפספס את האירוע, בכלל לא משנה לאנשים על מה הם צחקו, עצם זה שהוא צחק. הם לא אמרו 'הוא צוחק בגלל זה וזה, זה לא בסדר', זה לא היה הסיפור. רק הראו שהוא צוחק. לא הבנתי, ב'ארץ נהדרת' מותר לצחוק ובמליאה אסור לצחוק? אני לא צוחק מאז אוסלו, אוקיי? ואחרי זה עם ההתנתקות התחלתי לבכות. כמה רשעים? כמה רשעים?"

יהושוע: "בימים כאלה, כשאנחנו קוברים את מתינו ויש לנו חטופים, אני מעדיף שנבחרי הציבור שלי לא יעשו צחוקים בכנסת". 

מגל: "גם גנץ צחק, אז מה עושים עניין מלוין? אתה לא מבין? זה הכול שקר. זה כמו כל האירועים האלה". 

יהושוע: "התחלת עם זה שאפשר לצחוק, לא. לא רוצה שיצחקו לי בכנסת, לא גנץ ולא לוין". 

מגל: "אז למה עושים את זה רק על לוין?"

יהושוע: "זו בעיה אחרת. אני לא רוצה שנבחרי הציבור שלי יעשו צחוקים בכנסת בימים כאלה. בחוץ שייראו טלוויזיה, יראו 'ארץ נהדרת' ויצחקו, זה משהו אחר, אבל בכנסת, כשהם יודעים שהם מצולמים? הם הרי יודעים שהם מתועדים בכל רגע". 

מגל: "אבל אם היו שמים גם את גנץ וגם את לוין ואומרים 'עמדה עקרונית שלא צוחקים בימים אלה', שזה גם נראה לי הזוי, אז הייתי מבין. אבל לא, הם שמים רק את לוין ולא שמים את גנץ ומדברים כאילו מה קרה נפלה חומת הבסטיליה, לוין צחק. יאללה, יאללה, נמאס מהצביעות שלכם, נמאס כבר מהצביעות שלכם. לא תתפכחו גם מ־7 באוקטובר. תרבות של שקר, תרבות של כזב". 

יהושוע: "אפשר היה לוותר על הצחוק הזה. אל תצדיק לי אותו, אל תחבר לי אותו ל'ארץ נהדרת'". 

מגל: "נו באמת. מישהו קלט פריים שמישהו צוחק, אז עשו מזה עניין".