יושבת ראש מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי, מסרה הבוקר (חמישי) הצהרה והודיעה על הקדמת הפריימריז במפלגת העבודה. מיכאלי הוסיפה כי לא תתמודד לראשות המפלגה וגם לא לרשימה לכנסת - מה שאומר למעשה כי היא תסיים את דרכה הפוליטית.

מפלגת 'העבודה' נגד מיכאלי: "לא חושבים שאת יכלה לשקם את המפלגה" | דיווח

"אקדים את הפריימריז ואפתח את מפלגת העבודה. הפריימריז יתקיימו בעוד ארבעה חודשים. הייתי אחראית להצלת העבודה, אבל אני גם אחראית על הכישלון. לכן, אין לי כוונה להתמודד על ראשות מפלגת העבודה ועל מקום ברשימה לכנסת", אמרה מיכאלי.

כזכור, מיכאלי ספגה ביקורת רבה בבחירות האחרונות על סירובה לאיחוד עם מרצ, מה שהביא לכך שמרצ לא עברה את אחוז החסימה ומחנה השמאל איבד קולות יקרים. מאז הבחירות העבודה בראשות מיכאלי לא עברה את אחוז החסימה ברוב המוחלט של סקרי המנדטים.

במערכת הפוליטית העריכו כי אחד השמות שעשויים להתמודד על ראשות המפלגה הוא האלוף במיל' יאיר גולן - שצבר לאחרונה פופולריות רבה לאחר שיצא לחלץ אזרחים בעוטף עזה בשבת השחורה.

ח"כ נעמה לזימי אמרה ל-103FM: "היא החליטה לעשות מסיבת עיתונאים ולהודיע על זה מיוזמתה. הזדמנות גם לומר תודה למרב על כל מה שהיא עשתה, על שיקום המפלגה, שהיא לקחה מפלגה מהקרשים והפכה אותה למפלגה קיימת".

כשנשאלה האם תתמודד אמרה לזימי: "חד משמעית עכשיו מלחמה וזה לא הזמן לחשוב על זה. את השיקולים על זה אני אשאיר רגע אחרי. אנחנו בעיצומה של מערכה קשה".

יורם דורי, דובר מפלגת העבודה לשעבר, מסר: "הבעיה של מפלגת העבודה אינה מתמקדת בעומדת בראשה אלא בעמדותיה. העבודה היתה בימי הזוהר שלה מפלגה עם עמדות מרכזיות בטחוניות ולכן זכתה לאמון הציבור. בשנים האחרונות המפלגה התייצבה משמאל למרץ. כשששוחחתי עם פרס לפני מותו על מצבה של העבודה השיב: מה אתה רוצה הליכוד הפך למפאי ( היה נכון ל2016) ומפאי הפכה למפם והתוצאות בהקדם. העבודה צריכה מנהיגות שתחזיר אותה להיות מפלגה פטריוטית בטחוניסטית שניתן לסמוך עליה. האם יש כזה? שאלה מסובכת ומורכבת"

יאיא פינק בתגובה לפרישת מירב מיכאלי: "לקיחת אחריות זה דבר נדיר בפוליטיקה שלנו, כבוד למרב מיכאלי. בקרוב נתחיל את מלאכת הבנייה והשיקום של המדינה ושל המחנה הליברלי. עד אז, תזכרו שאופטימיות זו עמדה פוליטית. בינתיים, ד״ש מהיום ה-62 במילואים וחג שמח".