לאחר שיו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין אמר במליאה כי "צריך לתקן את הטעות החמורה ולהגיש הסתייגות בוועדת הכספים שמורידה מהתקציב את כל ההוצאות שלא קשורות ללחימה, לטיפול במפונים, בחטופים ובכל הדברים המידיים" - במפלגת הליכוד חוששים כי אדלשטיין מתכנן להצביע נגד התקציב בקריאה 2 ו-3, או לפחות יתמוך בהסתייגות המעבירה את הכספים הקואליציוניים לצורכי המלחמה.

עשרות מיליארדי שקלים לצרכים הביטחוניים והאזרחיים: הממשלה אישרה את תקציב המלחמה
ברקת נעדר, גלנט קוזז: התקציב עבר בקריאה ראשונה בכנסת

בתוך כך, לקראת ההצבעה על התקציב בקריאה שנייה ושלישית: נמשכים המגעים עם שר הכלכלה ניר ברקת. ברקת סירב להצעת האוצר להוסיף 160 מיליון ש"ח בלבד לתקציב משרדו ומתעקש על דרישתו המקורית: תוספת של 250 מיליון ש"ח.

חנוך מילביצקי מהליכוד צייץ בתגובה: "ההתנהלות של שר הכלכלה ושר האוצר תמוהה בלשון המעטה. אם שר הכלכלה צודק והכספים שהוא דורש חיוניים עוד בשנת 2023, למה היה צריך להגיע עד לפה? אם זה לא המצב אז מה משדרים לציבור? שמי שמאיים, מחרים הצבעות ומציב אולטימטום, זוכה במאות מיליוני ש״ח תוספת תקציבית שאינה הכרחית כרגע? וכל זה בזמן מלחמה? ראוי שהממשלה תתכנס ותשים סוף לבזאר התורכי הזה ויפה שעה אחת קודם".

כזכור, אמש מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק תקציב נוסף לשנת הכספים 2023 התשפ"ד 2023. 62 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 53 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכספים. השר ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ומפלגתו התנגדו, השר ניר ברקת נעדר. שר הביטחון יואב גלנט קוזז באישור.