מתכוננים ליום שאחרי המלחמה: שר ההגנה הבריטי טען כי על הרשות הפלסטינית לשלוט בעזה לאחר המלחמה. בעקבות כך, צוות צבאי בריטי בגדה המערבית החל היום (חמישי) להכין את הרשות להשתלטות על האזור. שר ההגנה עדכן את עיתון ה"טיימס" הבריטי כי צוות בריטי שנמצא בשטח ברמאללה במשך יותר מעשר שנים ועובד עם צוותים אמריקאים וקנדים, יבחן להגביר את יכולתו לסייע לרשות הפלסטינית.

הבכיר החות'י מתראיין ומאיים בשידור ישיר: "נתקוף מדינות נוספות"
כבר לא לצד ישראל? הדרישה של יהודי ארה"ב מביידן בזמן המלחמה

בביקור ברמאללה הבוקר, פגש שאפס את הצוות הבריטי עם האלוף זיאד האב אל-ריה, שר הפנים של הרשות הפלסטינית. בתום הפגישה, אמר: "בסופו של דבר, אני חושב שהפתרון עשוי להיות רשות פלסטינית שצריכה להיות מסוגלת לרמת משילות אשר דורשת כמות עצומה של עזרה ותמיכה בינלאומית - אנחנו עדיין לא שם".

בניגוד לשאפס, ראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי ישראל צריכה לקבל השליטה הביטחונית על עזה לאחר המלחמה. שאפס, שנמצא בביקור הראשון בישראל של שר הגנה בריטי מזה יותר מעשור, אמר: "כשמשהו באמת נורא קורה, מה שאנחנו צריכים לעשות זה להשיג משהו טוב יותר ממה שהיה קודם. עלינו להשתמש במשבר המחריד הזה כדי לשפר את ביטחון הישראלים ואת חייהם ופרנסתם של הפלסטינים. ואני חושב שצריך לעשות את זה על ידי איחוד קואליציה בינלאומית שמובלת על ידי מדינות ערב, במונחים של שיקום בשטח של עזה וגם מבחינה מנהלית".

ההרס בעיר עזה ממעוף הציפור (צילום :רשתות ערביות)

"אחת הסיבות שאנחנו נוסעים לרמאללה כדי לדבר עם הרשות הפלסטינית היא להבין את היכולת והיכולת שלהם", הוסיף. "אחד הדברים שנעשה הוא לדבר עם הצוות הבריטי שעוזר לבנות את היכולת הזו יחד עם האמריקאים". הוא ציין כי בריטניה "כבר עזרה" להביא אותם לשלב הזה, והוסיף: "מדובר בניסיון להגביר את היכולת שלהם". עוד הוא אמר כי הוא דן בפתרון למשבר עם לויד אוסטין, שר ההגנה האמריקאי, בשבוע שעבר בזמן ביקורו באמריקה.

לאחר ביקורו ברמאללה ובקיבוץ סמוך לגבול עם עזה, הדליק שאפס היהודי נר לצד שר הביטחון, יואב גלנט, לציון היום הראשון של חנוכה.