על רקע הדרישה האמריקאית לסיים את המלחמה בעזה עד סוף שנת 2023, על פי דיווח של כאן 11 רשת ב' שפורסם היום (ראשון) בישראל מעריכים כי המלחמה תימשך בעצימות גבוהה בחודשיים הקרובים. 

"מוזמן לממ"ד שלי": גוטליב תוקפת את ביידן על רקע הכנסת הדלק לרצועה

עוד מעריכים בישראל כי יהיו ניסיונות לקדם עסקאות נוספות לשחרור חטופים במהלך החודשיים הקרובים. גורמים מדיניים מוסיפים כי בשלב מסוים במהלך החודשיים האלו, תאפשר ישראל לחלק מתושבי הרצועה לשוב לבתיהם. כמו כן, לא תהיה הפסקת אש בתום התקופה, אלא פעילויות נקודתיות בעזרת כוחות שיישארו באזור הרצועה. 

שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, ישראל כ"ץ, נשאל ברשת ב' על הדרישה האמריקאית ואמר: "לא תוחמים בזמן את הלחימה, חייבים לתת לצה"ל את הזמן שנדרש. כל חייל חייב לדעת שיש לו את כל הזמן וישראל תפעל ככל שיידרש. הגורם הקובע זה הצורך הישראלי להכריע את החמאס. התמרון הקרקעי נמשך בכל העוצמה".

ביידן עם נתניהו והשרים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ביידן עם נתניהו והשרים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כזכור, במהלך ביקורו בישראל בשבוע שעבר, הבהיר אנטוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקני, כי לישראל ישנו דד ליין עד תחילת ינואר לסיים את המבצע הקרקעי בעזה נגד ארגון הטרור חמאס. לפי מקורות שנכחו במקום, בלינקן הדגיש בפני גורמים ישראליים כי ארה"ב ממשיכה לתמוך בקמפיין שלה להשמדת היכולות הצבאיות של ארגון הטרור בעזה. עם זאת, בגלל מספר ההרוגים הכבד, הנשיא ביידן ציפה שהמלחמה תסתיים שלושה חודשים לאחר תחילתה.

במהלך מסיבת עיתונאים בוושינגטון אמש, נשאל בלינקן כמה עוד המלחמה יכולה להימשך. "אנו תומכים מאוד במאמצים של ישראל להבטיח שהיא תוכל להגן על עצמה ביעילות", אמר והוסיף: "בשיחות עם הישראלים אנחנו מדברים על כמה זמן ייקח הקמפיין הזה וגם איך הוא יועמד לדין. אלו החלטות של ישראל".