יו"ר ישראל ביתנו שוחח הבוקר (ראשון) ב-103FM על רקע יומה ה־65 של המלחמה והפעילות הקרקעית העוצמתית של צה"ל בעומק רצועת עזה: "מדברים על לפחות עוד חודש-חודשיים של לחימה, וכך צריך להתייחס", אמר.

איומים קשים על חייו של ליברמן: ״נרדוף אותך ואת משפחתך״
ליברמן בדרך לממשלה ולקבינט? גדעון סער שלח רמז עבה

עוד הוסיף: "זה לא שמחר כולם שם מרימים ידיים ויוצאים עם דגל לבן. כל ההערכות מדברות על בין חודש לחודשיים לחימה. הכניעה של חמאס, דגל לבן, מחבלים עם ידיים למעלה, זה ללא ספק מה שנקרא ניצחון, כמו שאנחנו מדברים על השחרור של כל החטופים, כמו שמדברים על חיסול כל הנהגת חמאס. זה נקרא ניצחון. זה מה שהוגדר מלכתחילה". 

לדבריו, "אין ספק שההתחייבות של המדינה זה לשחרר את החטופים. מי שכרגע מטרפד כל ניסיון לשחרר את החטופים זה חמאס. על רקע זה גם לא מובנת לי עמדת ישראל שאנחנו ממשיכים שם להזרים דלק וסיוע הומניטרי וכל מיני דברים נוספים. הדרך לשחרר את החטופים זה רק להגביר לחץ. רק בהגברת לחץ נוכל לשחרר את החטופים. כמו שראינו, המו"מ התפוצץ. אני לא רואה נכונות לעצור לכמה ימים מצד חמאס. אנחנו מנהלים מו"מ עם עצמנו. חמאס מסרב לנהל כרגע מו"מ. הוא רוצה שאנחנו נוציא את הכוחות מרצועת עזה". 

על האיום מתימן והאיום הרב-זירתי: "לגבי החות'ים, אנחנו משלמים מחיר. מחיר כלכלי קודם כל. האוניות צריכות לעשות כרגע עיקוף של 1,700-1,600 ק"מ וזה עולה לנו כסף. זה מייקר את עלות הסחורות, ולכן אנחנו לא יכולים להתעלם. גם בנושא לבנון, שלא יהיה ספק, המלחמה בצפון זה דבר בלתי נמנע. אני לא רואה סרט שנסראללה מזיז את הכוחות שלו מאחורי הליטני, לכן אנחנו נמצאים פה במצב של מלחמה לא פשוטה, רב-זירתית. אנחנו צריכים להשלים את המלאכה בעזה ובמקבלים להתכונן להבטחת ביטחונם של אזרחי ישראל בצפון. המלחמה בצפון בלתי נמנעת. צריך להשלים את המלאכה בדרום ואחר כך לעשות אותו דבר בצפון". 

ליברמן הדגיש: "צריך לפעול בזירה הבינלאומית. אין ספק שיש פה הפרה בוטה של כל דפוסי התנהלות. נתיב סחר בינלאומי. בסוף אנחנו יכולים לסמוך על עצמנו ואף אחד לא יעשה במקומנו את העבודה. החות'ים מבליטים שהם פועלים אך ורק נגד אוניות ישראליות. חייבים להיות מוכנים גם לפעול לבד".

לשאלה האם הצבא יכול לפעול בכמה זירות, ענה חבר הכנסת: "קודם כל, לפי ההצהרה של הרמטכ"ל, צה"ל מוכן לעימות רב זירתי. זה יצא עוד לפני המלחמה. דבר שני, יש 200 אלף איש שלא מתכוונים לחזור הביתה אם לא באמת נייצר תנאים על מנת שהם ירגישו בטוחים. אתה לא יכול לבקש מאנשים לחזור ליישובים צמודי גדר כשאתה רואה את כוח רדואן מסתובב לאורך הגדר". 

באשר להשלכות הכלכליות, ציין: "המשמעות הכלכלית היא אדירה. היא גם אובדן תוצר וכמובן על רקע כלכלת בחירות שמנהלת הממשלה הזאת. מי שעבר על התקציב - ברור שמדובר בכלכלת בחירות. יחד עם זה, ההתחייבות הראשונית של כל מדינה זה להבטיח את ביטחונם של האזרחים. זו מחויבות לפני הכול. אנחנו לא חיפשנו מלחמה, לא בדרום ולא בצפון. מי שפתח במלחמה זה חמאס, החות'ים וחיזבאללה. אנחנו לא חיפשנו את זה. כשאתה חי בג'ונגל, אם מזהים שאתה חלש, מתנפלים עליך. אנחנו איבדנו פה את ההרתעה ואזרחי מדינת ישראל איבדו את תחושת הביטחון". 

על הכנסת פועלים מיו"ש לישראל, אמר: "אני הייתי מתנגד בתוקף. אני חושב שראינו את זה היטב ברצועת עזה. לצערי, אותם פועלים גם עוסקים באיסוף מודיעין. הם בסוף גם מכוונים פעולות טרור. באווירה שנוצרה, הסיכון שאתה לוקח כשאתה מכניס פועלים כאלו בסיטונות מיו"ש, שמערכת הסתה ושטיפת מוח עובדת שם ללא הפסקה - זה באמת סיכון גבוה מדי. כרגע צריך לחפש תחליפים אחרים, גם עובדים זרים במקומות אחרים וגם לגייס מובטלים ואנשים שלא ברור מה הם עושים ומקבלים קצבאות - צריך לגייס אותם".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM