על רקע המלחמה הקשה מול חמאס, בחשיפת עיתון 'הארץ' בשבוע שעבר פורסם כי שר החוץ אלי כהן הורה להנפיק דרכון דיפלומטי לחברי מפלגת הליכוד, ואף לבנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו.

לאחר הדרישה האמריקאית: בישראל מעריכים - זה פרק הזמן שתימשך הלחימה

עורך הדין תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, שוחח היום (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM והתייחס לפרסומים. "אם מדברים על עיתוי ומסתכלים על החודשים האחרונים, ברור לנו יותר מתמיד עד כמה נמוך ירד השירות הציבורי במדינת ישראל, ועד כמה הוא הפך לאסקופה נדרסת של הפוליטיקאים", טען.

יאיר נתניהו בכניסה לדיון במשפט הדיבה נגד אהוד אולמרט, וידאו: אבשלום ששוני

לדבריו, "מה שעשה השר אלי כהן הוא לא חמור במובן של מתן הדרכונים, אלא יותר חמור שישבה ועדת חריגים במשרד החוץ ואמרה שאסור, אין פה צורך - הלך השר וכופף את ידו של המנכ"ל כדי לתת את אותם דרכונים". 

"זה בדיוק איך השירות הציבורי הופך לכלי שרת של הדרג הפוליטי, וזה הזמן לדבר על הדברים הללו כי חלק מהתיקון הגדול שיצטרך לבוא אחרי המלחמה הארורה הזו זה להעיף את כל אותם עסקנים פוליטיים ביתר המשרדים", הוסיף.

"רואים עד כמה עלוב השירות הציבורי שלנו אל מול ההתגייסות האזרחית האדירה. מי שנושא את הדרכון הזה, הוא נציג רשמי של מדינת ישראל. צריך לחשוב עשר פעמים לפני זה, ורק במקרים חריגים מאוד הקשורים לביטחון המדינה יקבל אדם דרכון כזה. ישבו אנשי מקצוע ואמרו שיאיר לא זכאי, הוא היה זכאי עד גיל 18. זה שאלי כהן חושב שהוא צריך, זה לא תפקידו של הפוליטיקאי. ניתנו פה נכסים ציבוריים שלא כדין. אנחנו בטוחים שהיועמ"שית חייבת לפתוח בחקירה פלילית, להבין מדוע ניתנו הדרכונים האלה, למה, ולהעמיד לדין אם צריך גם את השר וגם את המנכ"ל", הבהיר. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm