ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הסתיימה הלילה (בין ראשון לשני) ללא קיום ההצבעה בסוגיית הכנסת הפועלים הפלסטינים מיהודה ושומרון לישראל. זאת על אף שבמהלך הישיבה הביעו נציגי צה"ל, מתאם הפעולות בשטחים והשב"כ תמיכה בכך. 

שלושה לוחמים נפלו בקרבות ברצועה; חייל נוסף נהרג בתאונת דרכים
הסמל של העיר עזה הרוס ובשליטה ישראלית: צפו בצילומי הרחפן

"נתניהו הבין שאין לו רוב ולכן לא קיים הצבעה", טען מקור בנוגע לישיבה, מה שהוביל לטענתו את ראש הממשלה לוותר על קיום ההצבעה. 

הרמטכ"ל בגבול הצפון (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, נתניהו הסיר מסדר היום של הקבינט גם את סוגיית העברת כספי המיסים לרשות הפלסטינית. שר האוצר בצלאל סמוטריץ', התייחס הבוקר לדיון, וכתב: "הקבינט האזרחי בראשותי החליט אמש, לאחר דיון ממושך בו נשמעו עמדות גורמי המקצוע וראשי מערכת הביטחון, להמליץ לקבינט המדיני בטחוני שלא להכניס פועלים ערבים מיהודה ושומרון בעת מלחמה. מאוחר יותר הקבינט המדיני ביטחוני אימץ את ההמלצה ולא אישר הכנסת פועלים ערבים מיו"ש. מדינה חפצת חיים לא מכניסה את אזרחי האויב לתוכה בזמן מלחמה. זה נכון בעזה ונכון ביהודה ושומרון. כמו כן, הַחְלָטָתִי לקצץ את כספי עזה והתשלומים למחבלים מהכספים המועברים לאבו מאזן - בעינה עומדת. כפי שהתחייבתי לא יועבר שקל אחד לעזה ולמשפחות המחבלים הנאצים".

מי שעוד הביע אתמול התנגדות להכנסת הפועלים הפלסטינים, הוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שאמר: "כניסת עובדים מיהודה ושומרון, זה בדיוק המשך אותה קונספציה שאנחנו מזהירים ממנה. אני אתנגד לכך ואני אפעל כדי שגם חבריי יתנגדו לדבר הזה - זו סכנת נפשות".

עופר רוזנבאום, מייסד החזית האזרחית, בתגובה לדיון הקבינט: ״עצם העלאת ההצעה להחזיר פועלים היא הפגנת חולשה. אסור לאפשר לדיון הזה להתקיים. טוב שירד מסדר היום. ההחלטה להחזיר פועלים פלסטינים בזמן מלחמה, לאחר שהוכח שפועלים פלסטינים מעזה עזרו באיסוף מודיעין לקראת המתקפה היא הפקרות בטחונית בלתי נתפסת.  עצם העלאת ההצעה הזאת היא הפגנת חולשה מדהימה שפוגעת באופן אנוש במאמצי המלחמה, ומהווה סכנה לכוחות בשטח. אסור לאפשר לדיון סביב זה להמשיך, על מדינת ישראל להכריז כבר עכשיו שהיא איננה מתכוונת להכניס אף פועל פלסטיני בזמן המלחמה - עד להשבת החטופים וחיסול מוחלט של החמאס״.

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי בעקבות אירועי הקבינט הלילה: "מערכת הבטחון חייבת להפנים את השבר הגדול של ה7 לאוקטובר, להציג קו חשיבה אחר לשתף את השלטון המקומי ולהסביר לציבור מה מבחינתם השתנה מתפיסת הפיקוח של ה6 לאקטובר".

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים לאחר דחיית ההצבעה בקבינט בנוגע להכנסת עובדים פלסטינאים: "בימים שבהם צריך לקבל החלטות אמיצות ובעד המשק והכלכלה , לדעתי במלחמה הכלכלית כבר הפסדנו ושרים וחברי כנסת עושים פוליטיקה קטנה על חשבון העובד הפשוט. הגיע הזמן שבמדינת ישראל יקשיבו לבעלי המקצוע בינהם בינהם גופי הביטחון ומשרד ראש הממשלה שמבינים את גודל השעה במצוקת ענף השיפוצים והבנייה שנעצר כמעט לחלוטין וחסרות לו למעלה מ-15,000 ידיים עובדות. אין שום סיבה בעולם לא להכניס לפחות עובדים פלסטינאים מהיו״ש מעל גיל 45 לאחר בדיקה בטחונית לעבודה בענפי הבנייה והשיפוצים".