חבר הכנסת מתן כהנא התראיין הבוקר (שלישי) ל-103FM, והתייחס לסוגיה שבמחלוקת, בנוגע להכנסת הפועלים הפלסטינים מיהודה ושומרון. "כמובן שמדובר בשאלה סבוכה. מצד אחד ברור שעכשיו הרצון שלנו, בטח בשעת מלחמה, לוודא שאנחנו שומרים על עצמנו הכי טוב שאפשר היא חשובה מאוד", ציין. 

פורסמו שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל; אזעקות בצפון הארץ
המסר של חיזבאללה לישראל: "נסיגה? שצה"ל יזיז כוחותיו מדרום לחיפה"

עוד הוסיף כי "מצד שני, אנחנו גם מבינים שהתלקחות גדולה ביהודה ושומרון לא משרתת את הרצון שלנו קודם כל לגמור את חמאס בעזה, אגב, צריכים לגמור את חמאס גם ביו"ש. לכן יתכנס הקבינט, יקבלו את ההחלטות. אני חושב שזה שיש לנו עכשיו ממשלת חירום רחבה זה באמת עוזר להתייצב מאחורי ההחלטות שלה ונראה מה תהיינה ההחלטות. יש גם פתרונות ביניים כמו למשל להכניס הרבה פועלים למקומות מוגדרים ומתוחמים לאזור תעשייה. יש כל מיני פתרונות ביניים".  

אתה חושב שמיתנתם את הקואליציה הזאת?
"הממשלה הזו הוקמה לא כממשלה של שיתוף רעיוני וממשלת אחדות בסגנון של מה שהיה בעבר, הממשלה הזו היא ממשלת חירום לניהול המלחמה. אני חושב שהיא חשובה בשני היבטים עיקריים, ההיבט הראשון זה באמת התחושה של הלוחמים שעכשיו מחרפים את נפשם בשדות הקרב, שכל עם ישראל עומד מאחוריהם. הדבר השני זה באמת שנכנסו אנשים מאוד מאוד מנוסים ורלוונטיים לניהול המלחמה הזו". 

הוא הביע אמון ביו"ר המפלגה, השר בני גנץ: "ההתנגדות שלנו לקווים שהממשלה הובילה לא השתנתה, ובתוך זה גם התקציב. כל עוד אנחנו מרגישים שיש לנו השפעה על איך שהמלחמה מתנהלת, אנחנו נהיה בפנים. אני אמרתי בישיבת סיעה האחרונה שלנו שכמו ששמחתי על מנהיגי המפלגה מתי להיכנס לממשלה, אני סומך עליהם שהם גם יידעו מתי לצאת ממנה, אני לא רואה את זה קורה, בטח לא בשלב שהמלחמה נמצאת בו עכשיו".

כמו כן, התייחס כהנא לטרגדיה של משפחת השר והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט: "אסון אישי כבד שלצערנו הרבה מדי משפחות חוות אותו. אבל בכל המקומות האלה שאני נמצא, יש שני דברים מאוד מאוד בולטים - 1. זו התחושה של כמה המלחמה הזאת צודקת, מלחמת אין ברירה, והדבר השני זה עד כמה האחדות הזאת חשובה ולבדוק איך ממשיכים גם אחרי שהמלחמה תיגמר".