בעוד מלחמת חרבות ברזל נמצאת בעיצומה, רוב בציבור הישראלי תומך בדחיית הבחירות לרשויות המקומיות. באותה נשימה ניתן לומר (וזה די טבעי), שהעניין שמגלה הציבור בישראל בבחירות המקומיות פוחת בתקופה זו. 

סקר: רוב הישראלים בעד דחיית הבחירות המקומיות | כל הפרטים

הוכחה לכך ניתן למצוא בנתון מהסקר שערכנו, שלפיו פחות ממחצית המשיבים (46%) אומרים שהם בטוחים כי יצביעו בבחירות המקומיות אם אלה יתקיימו בסוף ינואר. מדובר בשיעור נמוך יותר ממה שהתקבל בסקר זהה שערכנו בחודש יוני השנה, אז אמרו 54% שהם בטוחים כי ילכו להצביע. עוד 26% אומרים "כנראה שכן" (זהה כמעט ל־24% שאמרו כך ביוני). בשורה התחתונה – אחוז ההצבעה צפוי להיות נמוך יותר. 

מהסקר ניתן להסיק שתי תובנות מרכזיות. התובנה הראשונה היא, שירידה באחוזי ההצבעה ייטיבו בדרך כלל עם ראשי עירייה מכהנים, עם רשימות מסודרות ומטות שטח מאורגנים. התובנה השנייה היא, שמועמדים שרצים תחת מותגים של מפלגות הקואליציה ולא ברשימות עצמאיות ימצאו קושי רב יותר בערים בעלות אוכלוסייה מגוונת (בעיקר בערים גדולות ובינוניות). זאת, לנוכח הנתון העולה מהסקר, שלפיו מי שהצביעו למפלגות האופוזיציה בטוחים הרבה יותר שילכו להצביע אם הבחירות יתקיימו בסוף ינואר, מאשר מי שהצביעו למפלגות הקואליציה (57% לעומת 40%, בהתאמה). 

אף שהסקר מעלה כי מרבית הציבור אומר שמה שישפיע עליו יותר הם נושאים מקומיים, ההשפעה של מה שנעשה בזירה הארצית בהחלט תזלוג גם לתחום המוניציפלי. לא יהיה זה בלתי סביר להניח, שהלחץ לדחות את הבחירות ילך ויגבר בימים הקרובים. האם הלחץ הזה יישא פרי? אני מסתכן ומהמר שכן.