בהמשך לשיחת הטלפון בין פוטין לנתניהו שנערכה אתמול (ראשון) סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב דרש לשחרר את החטופים המוחזקים בעזה בשיחות טלפון עם חמאס וגורמים פלסטינים נוספים.

בעוד שחיזבאללה ממשיך לאיים - צה"ל מציג את המכות שספג ארגון הטרור

עוד נמסר מהדיווח: "ראש הממשלה נתניהו הדגיש שכל מדינה שהייתה סופגת מתקפת טרור נפשעת כפי שחוותה ישראל הייתה נוהגת בעוצמה לא פחותה מזו שבה פועלת ישראל. ראש הממשלה הביע הערכה על המאמץ הרוסי לשחרור אזרח ישראלי בעל אזרחות רוסית ואמר שישראל תפעל בכל האמצעים, המדיניים והצבאיים כאחד, לשחרור כל חטופנו. כמו כן, ביקש ראש הממשלה נתניהו שרוסיה תפעיל לחץ על הצלב האדום לטובת ביקורים ותרופות לחטופנו".

פוטין, נתניהו (צילום: משה מילנר, לע''מ,Sputnik/Sergei Guneev/Pool via REUTERS)
פוטין, נתניהו (צילום: משה מילנר, לע''מ,Sputnik/Sergei Guneev/Pool via REUTERS)

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר אתמול בישיבת הממשלה מסר לקהילה הבינלאומית והדגיש כי אי אפשר לתמוך בחיסול ארגון הטרור חמאס וגם לצפות מהלחימה בעזה להסתיים כמה שיותר מהר. בשיחה בקבינט אמר נתניהו כי הוא ציין בפני המנהיגים של צרפת, גרמניה, ועוד מדינות ש"סיום הלחימה כעת תמנע את אחת ממטרותיה והיא מיטוט החמאס". 

בתוך כך, נתניהו יצא מישיבת הממשלה ושוחח במשך כ-50 דקות עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה הביע את מורת רוחו מהעמדות שהביעו נציגי רוסיה באו״ם ובפורומים אחרים נגד ישראל, וכי ראש הממשלה נתניהו הביע ביקורת תקיפה על שיתוף הפעולה המסוכן בין רוסיה לאיראן.