יאיר נתניהו הגיש כתב הגנה בתביעת הדיבה שהגיש עיתונאי "הארץ" יוסי קליין נגדו ונגד הליכוד, ונגד שורת עיתונאים נוספים. התביעה הוגשה בגין שיתוף מחדש של ציוץ, בו נטען כי קליין כתב בטורו בעיתון כי המפגינים נגד המהפכה המשפטית בהפגנה מול הכנסת בפברואר חזרו הביתה "בתחושה קשה כי דם לא נשפך", בעוד בטורו נכתב: "המפגינים הלכו הביתה בתחושה קשה, אבל גם בסוג של הקלה. דם לא נשפך".

"עם מי דיברת?": מופע הצרחות של ח"כ גוטליב במסדרונות הכנסת
לאחר שיחת נתניהו-פוטין, רוסיה משנה גישה? זה המסר שהעבירה לחמאס

כאמור, אחד מהנתבעים הוא בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקש לדחות את התביעה על הסף. ע"פ טענת נתניהו, הוא לא שיתף את הפוסט שבגינו הוא נתבע: "הנתבע לא פרסם ולא צייץ מחדש את הציוץ נגד קליין לפי מיטב ידיעתו, וכי כתב התביעה איננו מציג ולו ראיה אחת, אף לא ברמז לכך שנתניהו צייץ את הציוץ האמור בדרך כלשהי. חשוב להבין, בכדי להראות שאדם צייץ מחדש משהו, יש להראות בדף הבית את הציוץ מחדש, לא להראות רשימה של ציוצים מחדש שמופיעה בכל פרסום מחדש של כל ציוץ, כאשר בכתב התביעה כלל לא מופיע ציוץ מחדש מהדף של הנתבע. ככול והיה הנתבע מצייץ מחדש - הציוץ היה מופיע בדף של הנתבע בטוויטר, בעוד מעיון בדף הנתבע בטוויטר ניתן לראות שכלל אין פרסום כזה אצל הנתבע".

בנוסף, נתניהו טוען, בניגוד למה שנפסק בבית המשפט העליון, כי "ציוץ מחדש איננו מהווה לשון הרע אלא רק במקרים חריגים ביותר והמקרה (אף אם היה ציוץ מחדש - מה שאין כן כמובן), איננו מהווה לשון הרע לעניין ציוץ מחדש של פרסום".