לאחר שאמש הקבינט החברתי כלכלי הצביע נגד הכנסת פועלים פלסטינים מיהודה ושומרון לישראל, היום (שני) נערך דיון בקבינט המדיני-ביטחוני.

ראש המל"ל, צחי הנגבי: "רוצה לסקור את המציאות הכלכלית של התושבים. ואת המציאות הכלכלית בישראל. יש לנו בעיה בקבלנים, יש לנו בעיה בחקלאות", והתחיל בסקירה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "לא מקובל עליי. את המציאות הכלכלית בישראל משרד האוצר הוא זה שצריך להציג. מל"ל זה גוף ביטחוני והשאלה הכלכלית בישראל קשורה לאוצר, או לשר החקלאות, או השיכון, או הכלכלה. ראש מל"ל הנגבי המשיך להתעקש בסקירה. בסוף הסקירה שר האוצר נתן סקירה משלו: "שר השיכון אומר שאנחנו יכולים להתמודד בלי כניסתם וגם שר הכלכלה. אני לא אומר שזה פשוט אבל אפשר להסתדר בלעדיהם".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "שמענו כאן סקירה משר האוצר שמסביר בהרחבה דברים שמשכנעים שאפשר להסתדר כלכלית בלי הפועלים. השתכנעתי שזה דווקא טוב למשק, אבל גם אם לא הייתי משתכנע, מה שעומד בפניי בכל הדיווחים שאני מקבל מצוות המאבק להסתה, מאות ניטורים, מקרים רבים של הסתה מצד דרשנים, תקשורת ששוטפת לתושבי הרש"פ את המוח ושימו לב מה אומרים הבכירים אצלם (מקריא ציטוטים של ג'יבריל רג'וב) רג'וב טען לערוץ מצרי שרצח תושבי העוטף היה "בגדר תגובה טבעית לדיכוי" וכן ש"ההתפרצות הבאה תתרחש בגדה". 

"אני דיברתי כאן לאורך כל תשעת החודשים האחרונים נגד כניסת פועלים מעזה, היה כאן מי שזלזל, אמר שהם טובים לשקט ומביאים פרנסה הביתה. הסברתי אז שזה שקט מדומה ותראו היום, אין לי ספק שחלקם מסרו מידע לנוח'בות, שהגיעו לכאן עם מפות מדויקות של כל חדר וכל בית ותיאור של כל בסיס שהפועלים האלה בנו", הוסיף.

גורם ביטחוני: "ההמלצה היא לאפשר כניסה מגיל 35 עם ילדים. צריך לזכור שהם עוברים במעבר בידוק והילדים זה אחריות" השר בן גביר השיב: "אתם בדקתם כמה ילדים היו לנוח'בות שנכנסו ועשו את הטבח? מוכן להתערב איתך שחלק גדול מהם עם ילדים וחלק מעל 35". גורם ביטחוני אמר: "ביו"ש יש סיר לחץ. צריך לדעת שהכנסת הפועלים זה 37% מהכלכלה שלהם".

השר דודי אמסלם: "אני מציע שנקבל את המלצת מערכת הביטחון. הם בסך הכל רוצים להתפרנס. אלה בני ה-35 שיבואו לכאן לעבוד". גורם ביטחוני: "אפשר להכניס אותם לאזורים בלי חיכוך, כמו אזור בניה מבודד בבית שמש". השרים רגב ובן גביר: אפשר להגיע תוך 3 דקות מאזור בניה מבודד שם לבית ספר מרכזי בלב העיר בית שמש".