בצל הלחימה המתמשכת ברצועת עזה, סקר מנדטים חדש של חדשות 13 בחן הערב (שני) את מצב המנדטים בין המפלגות השונות, את מצב הגושים ואת התרחישים לפיהם מצטרפים למרוץ ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, רה"מ לשעבר נפתלי בנט וח"כ לשעבר יאיר גולן. 

ההמלצות והעימותים: סערה בדיון בסוגיית הפועלים הפלסטינים
"עם מי דיברת?": מופע הצרחות של ח"כ גוטליב במסדרונות הכנסת

לפי הסקר, מפלגתו של בני גנץ המחנה הממלכתי מקבלת 37 מנדטים, הליכוד עם 18, יש עתיד עם 15 מנדטים, ש"ס עם 9, ישראל ביתנו גורפת 8, יהדות התורה 7, עוצמה יהודית בראשותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם 7 מנדטים, הציונות הדתית עם 5, חד"ש-תע"ל עם 5, רע"ם עם 5 ומרצ בתחתית הרשימה עם 4 מנדטים בלבד.

ע"פ חלוקת הגושים, גוש נתניהו מקבל 46 מנדטים בעוד גוש האופוזיציה זוכה ל-69. חד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים. 

בנוסף, הסקר הציג שלושה תרחישים ובהם קמות שלוש מפלגות: בראשותו של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, רה"מ לשעבר נפתלי בנט וח"כ לשעבר יאיר גולן. 

במידה ותקום מפלגה בראשותו של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, היא צפויה לקבל 12 מנדטים. המחנה הממלכתי מקבלת 27 מנדטים, הליכוד 18 ויש עתיד 14. 

במידה ותקום מפלגה בראשותו של רה"מ לשעבר נפתלי בנט, היא צפויה לקבל 19 מנדטים. המחנה הממלכתי מקבלת 22 מנדטים, הליכוד 19 ויש עתיד 13. 

במידה וח"כ לשעבר יאיר גולן יעמוד בראש מפלגת העבודה-מרצ היא צפויה לקבל 12 מנדטים. המחנה הממלכתי מקבלת 33 מנדטים, הליכוד 19 ויש עתיד עם 14