נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר שראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא ב"נקודה קשה", וציין כי היו לו חילוקי דעות עמו במהלך השנים וגם כיום. ביידן נשא אתמול דברים בקבלת פנים והדלקת נרות שנערכה בבית הלבן לרגל חג החנוכה, וסיפר על מערכת היחסים המורכבת שיש לו עם ראש הממשלה לאורך השנים. 

צפו בתיעוד ממצלמות האבטחה: כך הושחת מטה הליכוד במצודת זאב
הטקטיקה הקטלנית של חמאס שמחייבת הפקת לקחים מהירה | טל לב רם 

הנשיא האמריקאי סיפר שכתב על צילום ישן משותף שלו עם נתניהו: "ביבי אני אוהב אותך, אבל אני לא מסכים עם דבר ארור אחד שהיה לך להגיד'".

"זה בערך אותו הדבר היום", המשיך ביידן, וזכה למחיאות כפיים מהקהל, היהודי ברובו. הוא הוסיף כי ישראל נמצאת ב"נקודה קשה" וכי היו לו "חילוקי דעות עם כמה מנהיגים ישראלים".

הוא לא פירט על המחלוקות בינו לבין ראש הממשלה, אך ידוע כי אלו כללו בחודשים האחרונים נושאים שנוגעים למלחמה של ישראל בחמאס והיחס שלה לפלסטינים.

עוד אמר ביידן, כי מלבד חילוקי דעות עם ההנהגה הישראלית, "מחויבותו" ל"מדינה היהודית העצמאית אינה ניתנת לערעור".

הוא הוסיף כי "אם ישראל לא הייתה קיימת, לא היה בעולם יהודי בטוח".

עוד אמר, כי הסיוע לישראל יימשך עד למיטוט חמאס, אך הזהיר כי דעת הקהל עלולה להשתנות בצורה שתשפיע על ביטחון ישראל.

בכירים בארגון הטרור חמאס בחטיבות צפון הרצועה ועזה שחוסלו על ידי צה״ל ושב״כ (צילום :דובר צה"ל)

"אנחנו צריכים להיות זהירים", אמר ביידן. "הם צריכים להיות זהירים. דעת הקהל של העולם כולו יכולה להשתנות בן לילה. אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות".

לסיום אמר כי ארצות הברית תמשיך לפעול לשחרור בני הערובה שעדיין מוחזקים בעזה, לזרז את מתן הסיוע ההומניטרי לפלסטינים וכי ארצו "תדגיש בפני חברינו הישראלים שאנו צריכים להגן על חיי אזרחים".