"לכאורה, דיון סופר מקצועי, לא קשור לימין ושמאל, בטח שאין קואליציה ואופוזיציה על נשים שעלולות להיפגע מנשק שמסתובב בבית כשיש סכנה מגבר אלים. אז חשבתי וטעיתי. כמעט כל הח"כים של עוצמה יהודית הגיעו כדי להבהיר כמה חשוב שיהיו כמה שיותר נשקים ברחוב, בין האורחים ישבה אילה בן גביר שפיקחה על כל המתרחש בדיון (למה באת לדיון בכלל? מה את קשורה?) ובמקביל דיברו בסוף כל מיני נשים דתיות על כמה חשוב שיהיו נשקים, כי אין להם ביטחון. באמת, שכבר ראיתי דיונים בחיי, כזה דבר עוד לא ראיתי. הכנסת היא לא זרוע ביצוע של הממשלה, היא המפקחת עליה, ח"כים שלא מסוגלים להבין את התפקיד שלהם פשוט חוטאים לתפקידם. אין לי מילים, פשוט מביך". כך כתבה חברת הכנסת מירב בן ארי בחשבון ה-X שלה, באשר לנוכחותה של אילה בן גביר, רעייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בדיון באשר לסוגיית הנשקים. בשיחה שקיימה הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM התייחסה בן ארי לדברים.

"לא מסכימים על כלום": ביידן הביע תמיכה בישראל - ועקץ את נתניהו
הלחץ על חזבאללה גובר, ונסראללה יעמיד אותנו בפני דילמה קשה | דעה

"הדיון בא ואמר איך חלוקת הנשק, הארץ מוצפת", אמרה בפתח השיחה. "העליתי את השאלה האם יש סנכרון לגבי האם נשק לא יגיע לבית של נפגעת אלימות. אין. היה דיון טוב וסך הכל מקצועי, לא הבנתי למה אילה יושבת שם. רק בערב אמרתי לעצמי 'טוב, זה לא הגיוני מה שהיה כאן'. שיושבת אשתו של השר הממונה על חלוקת הנשק שזה כל מה שהוא עושה, סורגת, ומסתכלת על מה שקורה בדיון. מה את עושה בדיון מקצועי?". 

"ראיתי הרבה אורחים בכנסת, עוד לא קרה לי שאשתו של השר הממונה יושבת בדיון ומסתכלת", המשיכה. "זה היה נראה לי מוזר. הדיון עצמו היה הזוי. יש בעיה במשרד לביטחון לאומי. צריך לומר אותה. המשרד הזה, האמון על ביטחון האזרחים, נדרס. וזה מה שקרה בדיון כשמגיעים למצב בו אשתו של השר משקיפה על הח"כים. כששאלו אותה היא אמרה שרצתה לדבר על חשיבות נשיאת הנשקים. אני יצאתי נגד נשיאת נשק של נשים? מה זה קשור. המשרד הזה נכבש, וחבל מאוד".

לאחר מכן התייחסה לתוצאות הסקר שעלה אתמול ב"חדשות 13" והעניק ל"יש עתיד" 15 מנדטים. "'הליכוד' ו'יש עתיד' באותו מקום כמעט, אני לא חושבת שטעינו, לאופוזיציה יש תפקיד מאוד חשוב בימים אלה. אנחנו רואים את האחריות שלנו לנהל את האירועים. כשנצא לקמפיין שאני מקווה שיקרה כמה שיותר מהר, אני מקווה שהממשלה תלך כמה שיותר מהר. יש לנו הרבה מה להוכיח ומה לומר בציבור. אני מעריכה שהבחירות יהיו ב־2024, אני מאוד מקווה. אני לא יודעת איך הממשלה תמשיך יום אחרי המלחמה. אנשים לא מבינים כנראה את גודל התסכול מהממשלה. התסכול מאוד גדול בקרב הציבור, ואני מאוד מקווה שזה יקרה".

בן גביר שר את ההמנון בביקור אצל מחבלי הנוח'בה בכלא (צילום :ללא)

מאילה בן גביר נמסר בתגובה: "מחפיצת נשים חושבת שלאישה אין זכות בפני עצמה. הגעתי לוועדה לא כ'אישה של' אלא כמי שיש לה דעה עצמאית שחשוב שנשים יתחמשו, אך בן ארי וחבריה מחפיצי הנשים תמיד סוברים שאישה היא לא בעלת דעה עצמאית".

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM