מלחמת חרבות ברזל: יותם חיים, בן 28, נחטף בבוקר השבת השחורה של 7 באוקטובר מכפר עזה. בקשר האחרון שלו עם משפחתו, אמר חיים לאמו איריס: "אמא, אני נשרף", ומאז הם לא יודעים מהו מצבו. איריס חיים שוחחה היום (שלישי) עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM וסיפרה על תחושותיה בעקבות המתרחש והעבירה ביקורת על התנהלות מטה משפחות החטופים.

לפרשן הבכיר בארה"ב יש בשורה טובה: "ישראל יוצאת מהמשבר חזקה מתמיד"
נידון לחמישה מאסרי עולם והתחמק מניסיון חיסול: מי אתה מרואן ברגותי?

במהלך השיחה, סיפרה על הורדת שמו של בנה מפוסטר החטופים של המטה: "הורידו את התמונה שלו מהתמונה הכללית של שבעת החטופים מכפר עזה. בני הגדול העביר את זה ביום ראשון בלילה, אני נחרדתי. בבוקר ניסיתי להבין מה הסיפור. התשובה שקיבלתי זה ש'לא אישרת לנו לפרסם את התמונה של יותם'". 

"אף אחד לא פנה אליי ושאל אותי אם לפרסם או לא, הדבר היחיד שהיה זה שבתחילת האירוע, משהו כמו שבוע ראשון או שני למלחמה, המטה ביקש אישור גורף שאפשר יהיה לפרסם תמונה של יותם או להשתמש בכל החומרים של יותם בכל דבר, בלי לבקש אישור כל פעם מחדש. את זה לא אישרתי, זה היה כבר לפני חודש וחצי. מאז אף אחד לא פנה אליי לבקש אישור והתמונה של יותם מופיעה בכל מקום ופתאום הורידו אותה", ציינה.

פעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח״ל במרחב ג'באליא (צילום :דובר צה"ל)

לדבריה, "אני לא אומרת שזה בגלל שאני לא מתיישרת עם המסרים, אבל זה לא נראה לי תמים כי זה לא הגיוני שהם פשוט ימחקו את השם של יותם מפוסטר. התקשרו אליי אנשים לשאול אותי אם יותם מת, כי הוא פתאום לא מופיע על הפוסטר. חמותי כמעט חטפה התקף לב. היא התקשרה אליי בוכה בטלפון 'מה קרה ליותם? הוא לא בפוסטר'. הם גרמו לנו לעוגמת נפש מאוד קשה. אני רוצה לתת להם קרדיט שזה בתום לב. זה באמת פגע בנו מאוד. לא היה במקום מה שהם עשו".

בהמשך יצאה נגד שיירות המחאה של משפחות חטופים בכניסה למשכן הכנסת, אמרה: "אני האחרונה שתלך ותצעק. אני לא יודעת כמה באמת משפחות נמצאות שם, אנחנו כרגע 138 משפחות, אני לא חושבת שיש שם יותר מ-50 משפחות. הרבה משפחות לא מדברות כמוני, אבל יש הרבה מאוד שחושבים כמוני שאין צורך לצאת להפגנות, ובטח שלא הפגנות מול המדינה, שזה מחליש אותנו, ושחמאס יושב ומסתכל ורואה עד כמה אנחנו עוד פעם צועקים אחד על השני. מה ייצא מזה בעצם? זה יביא לי את הילד יותר מהר? נו באמת".