מלחמת חרבות ברזל: יו"ר סיעת עוצמה יהודית בכנסת ח"כ יצחק קרויזר שוחח היום (רביעי) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM על המבצע הנמשך בעזה והנופלים, מטרות הלחימה, הגזרה הצפונית והתייחס גם לדבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו כי עליו להחליף את הרכב הממשלה.

סיוט של שעתיים וחשש לחטיפה: כל מה שאפשר לספר על האסון של גולני
חזר מהפרישה, הסתער לחלץ פצועים - ונפגע: כך נפל אל"מ יצחק בן בשט בתקרית הקשה

"כולנו מרכינים ראש על 8 הלוחמים שמסרו את נפשם במבצע הבאמת מורכב הזה ברצועת עזה, המשימות שלו מאוד מוגדרות. ראשית לחסל את שלטון החמאס ולהשיב את החטופים והחטופות שעדיין שם וכולנו נמשיך להתפלל שהם יחזרו לביתם בריאים ושלמים".

על מספר חללי צה"ל שגדל מאז השיבה ללחימה לאחר ההפוגה: "לצערנו רצועת עזה היא מתאר מורכב, אולי המורכב ביותר בעולם ללחימה ובקרבות הטקטיים עצמם תמיד ידם של לוחמי צה"ל יוצאת על העליונה, הם מחסלים את כל האויב שהם פוגשים אבל כמובן המחירים מאוד אדירים וכואבים".

עוד הסביר בנוגע להבדל בזירות, בין צפון רצועת עזה שהופצצה על ידי חיל האוויר טרם הכניסה הקרקעית לבין דרום הרצועה: "אנחנו ממשיכים לראות תמונות מתוך הרצועה עם בניינים עומדים ושלוחמים נכנסים פנימה לתוך מבנים, וכמובן שאם יש מבנים, לוחמי צה"ל נכנסים כדי לחלץ חטופים. לצערנו במבצע האחרון נמצאו גופות וגם גיבורים מסרו את נפשם באירוע הזה. אבל כן, אנחנו רואים לוחמי צה"ל בסמטאות כאשר יש עוד מבנים שעומדים על טילם ועל כך נדרוש הסברים".

המשיך וסיפר על שיחותיו עם המשפחות השכולות: "דרישה מאוד ברורה, שהמבצע הזה, שהיקירים שלהם שמסרו את הנפש לא נפלו לשווא, שנראה את רצועת עזה מפורזת ומשוטחת כדי שלאזרחי מדינת ישראל לא יהיה איום מהרצועה הזו יותר. המחיר שעם ישראל משלם כדי להחזיר את החטופים והחטופות הוא מחיר גבוה ואנחנו רואים את המוטיבציה הגדולה בכל החזיתות, גם בצפון, בדרום וביהודה ושומרון.

לוחמים במילואים, בסדיר שנלחמים כתף אל כתף מכלל היחידות, חיל היבשה, האוויר והים, השריון והתותחנים נלחמים ומסתערים וגם לצערנו מוסרים את הנפש למען בטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

פגיעה ישירה בבית ילדים בקיבוץ ברעם (צילום :אורי ישכיל)

על דבריו של ביידן לנתניהו כי עליו לשנות את הרכב הממשלה: "לצערנו אנחנו מורגלים לאמירות כאלה ואח"כ לתיקון והבהרה שמתפרסם שוב, אנחנו רואים שהכוונה הייתה שרוה"מ צריך לתקן את עמדתו, לשנות את עמדתו בנושא הקמת מדינה פלסטינית ויהיה לו מאוד קשה בהרכב הקואליציוני הנוכחי.

אנחנו עם הערכה עצומה לידידתנו הגדולה ארה"ב, בוודאי שהקשר הזה מוכיח פעם אחר פעם את העמידה האיתנה של הממשל האמריקאי ולכן חשוב גם להדגיש שהקשר בין ישראל לארה"ב הוא קשר שבנוי על ערכים ותפיסות עולם משותפים, ובמדינת ישראל חיים אזרחים שבחרו שלטון, ראש ממשלה ומפלגות מסוימות שינהלו את מדינת ישראל וכך הדברים צריכים להישמר, עם כבוד הדדי והערכה עצומה.

יחד עם זאת מדינת ישראל היא מדינה עצמאית וריבונית עם אזרחים שבוחרים בעצמם את הרכב השלטון שלהם. הקשר ישראלי אמריקאי בנוי על המון ערכים, זה בסדר שגם ביחסי חברות יש ביקורת לטוב ולרע, יחד עם ההערכה לשלטון והעם האמריקאי, צריך לומר ביתר שאת, מדינת ישראל מדינה עצמאית ריבונית שתקבל את ההחלטות לביטחון אזרחיה בכנסת ישראל על ידי ממשלת ישראל ותפעיל את צבא ההגנה לישראל כדי שאזרחי מדינת ישראל ימשיכו לחיות לנצח במדינת העם היהודי בשקט ובשלווה".

בנושא מטרות הלחימה - החזרת החטופים ומיטוט החמאס טען: "אלו משימות ששזורות אחת בשנייה, החמאס מחזיק בשבויים והשבויות והם נמצאים בידיו וכדי להביא אותם אנחנו חייבים לפגוע ביכולת הצבאית של חמאס, באנשי החמאס ובמי שמחזיק באזרחים שלנו. ברגע שנמוטט את החמאס נגיע לחטופים ולהפך, כאשר נגיע אליהם אנחנו פוגעים באותם נאצים. לאחר שנחזיר אותם אנחנו צריכים להמשיך ולכתוש אותם שלא יהוו יותר איום לתושבי הדרום, גם למרכז הארץ ולירושלים, ולכן האיום מרצועת עזה מוכרח להיות מושמד לחלוטין".

לסיום התייחס לזירה בגבול הצפון מול החזבאללה: "אם חזבאללה ינסה ליצור איזשהי מתקפה הוא יתנפץ אל מול לוחמי צה"ל שנמצאים שם במילואים ובסדיר, שעומדים שם כאריות גם בגשם ומחכים לכל רגע. יחד עם זאת אותם לוחמים גם פועלים פעולות התקפיות שפוגעות בחזבאללה, כמובן שאנחנו לא נוכל לקיים חיים נורמטיביים כשחזבאללה יושב על הגדר ולכן לא תהיה ברירה ולצאת ולחסל את האיום הזה מצפון".