מליאת הכנסת דנה היום (רביעי) על אישור חוק התקציב לשנת 2023 בקריאה שנייה ושלישית. הדיון יימשך עד שעות הצהריים, ויתחדש מחר, ולאחריו צפויות להתקיים ההצבעות בקריאה השנייה והשלישית. זאת, לאחר שוועדת הכספים אישרה אמש את הצעת החוק, שכתקציב המדינה יעמוד עד 636.6 מיליארד שקלים, ומגבלת ההוצאה תעמוד על 510.6 מיליארד שקלים.

בתוך כך, במהלך הדיון על התקציב בכנסת, חבר הכנסת מיכל שיר (יש עתיד) עוררה סערה גדולה לאחר שתקפה בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו. שיר אמרה: "ככה תיזכר לדיראון עולם בנימין בן ציון וצילה נתניהו, סייען החמאס, ומחריב ישראל הדמוקרטית. מחבק רבי מרצחים, אבל זה מי שאתה. אתה צבוע (מצביעה על השיער) אלא גם בדרך חייך.. אתה חושב שבאיזשהו תסריט אחרי שהבאת עלינו שואה מישהו בליכוד או בעם ישראל יאפשר לך להגיע לתקומה?".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מיכל שיר נגד נתניהו: "סייען חמאס ומחריב ישראל" (צילום :ערוץ הכנסת)

עוד אמרה שיר: "מה נראה לך אדוני ראש הממשלה? שאתה תנבח על הציבור, 'אוסלו' ו'מדינה פלסטינית' והציבור יישכח 1300 נרצחים? שנשכח לך את נאום בר אילן או נאום וואי, אחרי שאתה התחייבת לממש את הסכם אוסלו, אתה מר נתניהו ויתרת על חברון, אתה מר נתניהו חיבקת את ערפאת, אתה מר נתניהו קראת לו שותף וחבר והתרגשת עד עמקי נשמתך כשאיחל לך מזל טוב ליום הולדת. את המחליף את ערפאת הזמנת לביתך לביקור וארוחת ערב, וואלה המשותפת לא פועלת כמוך".

שיר תקפה עוד את הממשלה: "במקום לעשות את מה שנכון אתם מתגלים בשיא אפסיותכם וגונבים ובוזזים את העם שלכם, את לוחמים שלכם. היום בו התפשרנו על מנהיגים נגמר, אתם לא ראויים לעם הזה. מצד שני, העם הזה כבר חודשיים מסתדר לבד יפה מאוד, מממן את עצמו לבד, לא צריך אתכם. אבל אם אתם לא עוזרים, לפחות אל תפריעו".

ח״כ אוהד טל (הציונות הדתית) השיב: "לצערי גם היום יש אנשים שאין גבול של הסתה וטירוף שהם לא חוצים בכדי לשרת את האינטרסים הפוליטיים הקטנים שלהם. אפשר לחלוק ולהתנגד לנתניהו, אבל לקרוא לראש ממשלת ישראל משת"פ של חמאס? רק הבוקר נהרגו עשרה חיילים. איך את מסוגלת להסתכל להם בעיניים ולהמשיך את ההסתה הפרועה הזאת?! תתביישי!".