לממשל ביידן אין כרגע תוכניות להציב תנאים לסיוע הצבאי שוושינגטון מספקת לישראל, כך מסרו היום (רביעי) גורמים אמריקנים רשמיים לרשת CNN. זאת, למרות הלחץ הגובר על הנשיא מתוך חברים במפלגה הדמוקרטית שדרשו ממנו להפסיק לסייע לישראל, אלא אם "תעשה יותר כדי להימנע מהרג אזרחים בעזה".

גורמים אמריקנים מסרו לרשת CNN כי לארה"ב אין תוכניות לשנות את עמדתה ולשרטט קווים אדומים סביב הסיוע הצבאי לישראל. הם ציינו כי הממשל כבר מצפה מבעלי ברית ושותפים נוספים להשתמש בציוד האמריקני, בהתאם לחוק ההומניטרי הבין-לאומי, והצביעו על הנוהג של ישראל להטמיע פרקליטים צבאיים ביחידות השונות, שקובעים מראש האם תקיפה היא מידתית או לא.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שיגר אמש בקשה חריגה אל עבר ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלכה הפציר באחרון כי "עליך לשנות את הרכב הממשלה שלך". כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. עוד אמר ביידן לנתניהו כי "לא יוכל לסכל הקמת מדינה פלסטינית בעתיד". עם זאת, לאחר כמה שעות הבהירו בבית הלבן כי ביידן אמר כי "הוא חושב שנתניהו צריך לעשות שינוי. עם הממשלה הזאת קשה מאוד להתקדם".

הנשיא אמר כי "ישראל מתחילה לאבד את התמיכה מהקהילה הבינלאומית עם הפצצות חסרות הבחנה על עזה שהרגה אלפי אזרחים פלסטינים". בבית הלבן טוענים כי "לנתניהו יש החלטות קשות שהוא צריך לקבל. יש לו את הממשלה השמרנית ביותר בהיסטוריה של ישראל שלא רוצה את פתרון שתי המדינות. ישראל מתחילה לאבד תמיכה מסביב לעולם. נתניהו צריך לחזק ולשנות את ממשלתו כדי למצוא פתרון לטווח ארוך לסוגייה הישראלית-פלסטינית".

כאמור, נשיא ארצות הברית ממשיך לספוג ביקורת במפלגתו בעקבות התמיכה החד משמעית שלו בישראל מאז פרוץ המלחמה. גורם לשעבר בממשלו של ביידן, הנחשב לבן ברית פוליטי שלו, אמר אמש לוושינגטון פוסט, כי "האמפתיה שלו לישראל מעוורת אותו מלהרחיב את האמפתיה גם אל הפלסטינים". עוד הוסיף כי "ביידן ידוע ביכולת שלו להביע אמפתיה אותנטית כלפי קבוצות רבות של אנשים, אבל ניכר שהוא לא מרגיש באותו אופן כלפי הפלסטינים".

גם בקרב מצביעיו של ביידן, שהביאו אותו עד הבית הלבן ב-2020, קיימת ביקורת רבה – בעיקר בקרב מצביעיו הערבים והמוסלמים. אימרן סאלחה, האימאם של המרכז המוסלמי בדטרויט, מישיגן, סיפר לפוסט על אכזבת המצביעים. מישיגן, כזכור, נחשבת לאחת המדינות ה"מתנדנדות" שאינן מזוהות עם המפלגה הדמוקרטית או הרפובליקנית – ולכן התמיכה של תושביה נחשבת למשמעותית בכל קמפיין בחירות.