בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח אתמול כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שיגר בקשה חריגה לראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלכה הפציר באחרון כי "עליך לשנות את הרכב הממשלה שלך". לאחר מספר שעות הבהירו בבית הלבן כי ביידן אמר כי הוא "חושב שנתניהו צריך לעשות שינוי", והוסיף ש"עם הממשלה הזאת קשה מאוד להתקדם". דני אילון, סגן שר החוץ ושגריר ישראל בארצות הברית לשעבר, התייחס היום (רביעי) בשיחה עם "מעריב" לדיווח, ואמר כי בקשתו של ביידן הינה "מאד חריגה וזה מעיד על עומק התסכול של ביידן מנתניהו".

נתניהו תחת מתקפה בכנסת: "סייען חמאס, מחריב ישראל הדמוקרטית"
"סיפרתי לה על תאילנד": פרטים חדשים מהשבי של אמיליה אלוני בת ה-5

אילון הוסיף כי "ביידן באופן אישי ופרטני מנהיג את העמדה האמריקאית התומכת בישראל צבאית, מדינית ואסטרטגית באופן חסר תקדים - וזאת למרות לחצים רבים על ביידן משלושה כיוונים: האגף הפרוגרסיבי במפלגתו, הקהילה הבינלאומית כולל בנות הברית של ארה״ב במזרח התיכון וגורמי המקצוע והיועצים בתוך ממשלו שלו".

דני אילון (צילום: יואב ארי דודקביץ', פלאש 90)
דני אילון (צילום: יואב ארי דודקביץ', פלאש 90)

אילון טען כי "כדי להדוף לחצים אלו וכמובן כדי להביא מציאות אחרת באזור עם סיום המלחמה בהתאם לאינטרסים המשותפים שלנו ושל האמריקאים הם צריכים לשמוע מה החזון והעמדות של ישראל".

פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן בניו יורק. באדיבות טובה לזרוף (צילום :טובה לזרוף)

לסיום הסביר מה הביא את ביידן לפנות בבקשה חריגה כל כך לראש הממשלה: "נתניהו מתחמק מכך בגלל שיקולים פוליטיים וזה מה שמטריף את האמריקאים".