היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן צפוי להגיע היום (חמישי) לביקור בישראל, ולשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על מסגרת הזמנים המוקצית להמשך הלחימה. דני אילון, לשעבר שגריר ישראל בארצות הברית וסגן שר החוץ, התייחס בשיחה עם ניסים משעל וטל שלו ב-103FM לסיוע האמריקאי במהלך המלחמה.

ראיית הזהב בתיק? הממצא הדרמטי שעלה בחקירת מותו של יובל קסטלמן
"סיפורי שבירת חמאס נוסכים אשליות, זה לא יקרה": האם גלנט ונתניהו מטעים את הציבור?

"מנסים להבין יותר לאן הולכים, גם ברמה המדינית וגם בצבאית", אמר אילון. "חודשיים ומשהו עברו ועדיין אין הכרעה, שעון החול מתקתק לאט אמנם, וביידן ימשיך וייתן לנו את המרחב. הכרעת חמאס היא גם אינטרס אסטרטגי אמריקאי, וביידן אמר את זה בקולו. מבחינתם יש את השיטה העצימה שנעשית כרגע, ובאיזשהו שלב הם ירצו לראות פעולות פחות רועשות מבחינה תקשורתית. גם ביידן נמצא תחת לחץ, זה משחק מאוד מורכב. הם למעשה באים גם קצת להחזיק לנו את היד". 

בהמשך, הוסיף: "נשיא ארצות הברית עושה את ההבחנה בין נתניהו לבין מדינת ישראל. ביידן הוא היחיד בממשל שנותן לנו את כל הזמן. אין מדינה שהיא עצמאית לחלוטין לעשות מה שהיא רוצה, כולל ארצות הברית הגדולה. ביידן נמצא בלחץ מתוך המפלגה שלו ומתוך הממשל שלו, ולמזלנו הוא המחליט היחידי, והוא גם נמצא בלחץ מהקהילה הבינלאומית. מצד שני, גם כנשיא ציוני, הוא רואה את טובת ישראל בכך שהמלחמה הזו תשנה פה את המציאות לטובה. הוא היה רוצה לראות מכאן מחשבה, וזה מה שלא עושים. מתי אנו צריכים להתחיל לחשוש? כשביידן יגיד שהוא חושב שהגיע הזמן". 

בכירים בארגון הטרור חמאס בחטיבות צפון הרצועה ועזה שחוסלו על ידי צה״ל ושב״כ (צילום :דובר צה"ל)