ארגון הטרור בלחץ? על רקע המשך המלחמה ברצועת עזה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, העניק היום (חמישי) ריאיון לאתר "אל-מוניטור" והתבטא בצורה חריגה. בריאיון מדוחה שבקטר אמר: "יש לכבד את העמדה הפלסטינית הרשמית, אש"ף הכיר במדינת ישראל". לדבריו, "לישראלים מגיעות זכויות אך לא על חשבונם של אחרים".

דבריו של אבו מרזוק מגיעים לאחר נאום שנשא אסמאעיל הנייה והבהיר כי "כל הימור על הסדר כזה או אחר בעזה או בנושא הפלסטיני ללא חמאס וסיעות ההתנגדות הוא אשליה". הנייה הדגיש בנאומו כי "ההתנגדות הפלסטינית פתוחה לכל דיון בריאיון או יוזמה שיובילו לעצירת התוקפנות על רצועת עזה". לדבריו, "חמאס עושה מאמצים עם גורמים שונים על מנת להעניק הקלה לאוכלוסייה של תושבי עזה, באמצעות הבאת סיוע הומניטרי". בדבריו התייחס גם להחלטת עצרת האו"ם לקרוא להפסקת אש ובירך על ההחלטה. "הקרב ההירואי מתקרב לסופו המזהיר", טען בנוסף.

מוסא אבו מרזוק (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)
מוסא אבו מרזוק (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)

ביום שלישי האחרון דווח בערוץ 12 על חילוקי דעות עזים בצמרת חמאס. לפי הדיווח, גורמים בכירים בארגון בהם איסמעיל הנייה וחאלד משעל מקיימים בתקופה האחרונה דיונים על היום שאחרי המלחמה עם נציגי אבו מאזן – במטרה להקים הנהגה משותפת לעם הפלסטיני. לאחר שמנהיג הארגון בעזה, יחיא סינוואר, שמע על המגעים – הוא איבד שליטה בבונקר שבו הוא מסתתר, והטיל וטו על קיום המגעים. לפי הדיווח, המחלוקת היא בין הגורמים ששואפים כבר עכשיו לחשוב על היום שאחרי, לבין סינוואר שסבור שהמערכה מול ישראל עדיין לא אבודה.